Utrustning - Hoppning


Måste säga att jag är väldigt nöjd med min och Hillbillys hopp-utrustning just nu! :)

Det jag vill ska införskaffa är en sadelgjord av läder och resår på bägge sidor, men det vet ni kanske redan eftersom jag tjatar om det hela tiden. ;) Vill ha en snygg gjord som är bekväm och ger jämnt tryck.

Sedan vill jag ha en finare ridhjälm till träning och tävling, och har verkligen fastnat för den klassiska CO-hjälmen. Men det kommer nog ta ett tag (eller aldrig hända .. haha) tills jag lägger pengar på en ny hjälm.(dels för att det är dyrt för en hjälm, och dels för att jag ju faktiskt nyligen vann en helt ny och heltokejsnygg hjälm i en bloggtävling!) 

Annars är jag väldigt nöjd över sadeln, både jag och Hillbilly trivs i den och den är SNYGG! ;)
Har några få märkes och kvalitesschabrak med bra passform och som absorberar svetten bra. LOVE!
Älskar schockemöhle-schabraken, men Lamicell är favoriten!! Det är mina finare schabrak som jag har till tävling :)

Det turkosa BR-schabraket har jag på (dressyr oftast, fast det är i allroundmodell..) träning då jag inte gillar hur det är utformat riktigt ;) (stora rutor, och "sladdrigt") (Dock ligger mitt bra under både hopp&dressyrsadeln, men det är rutorna jag inte gillar - ser billigt ut. Fast, det var ju billigt oxå, halva priset dvs 149:- haha!)


BRschabrak - snyggt att ha hemma i både hoppningen och dressyren. Dock kommer jag nog inte ha det på lokala framöver, haha! ;) På klubbtävling eller liknande kan det ju vara snyggt (men endast pga den häftiga färgen!)
Det matchar ju inte så snyggt med vita ridbyxor heller så .. ;)



.. På våran första lokala lär det bli Lamicell-schabraket som får följa med ;) LOVE.
Ångrar inte att jag köpte det :) Halva priset där med, betala endast 249:- eller nåt sånt!





Underbara hoppsadel - Prestige Hippos Appaloosa.
Och mina älskade smala och stilrena stigläder samt de underbara och snygga compositi-stigbyglarna! haha


Tränset behöver jag kanske inte säga så mycket om? haha. Snyggare än snyggt i hoppningen!
Speciellt med bling-pannband! Hillbilly (eller a, alla hästar) klär så fint i det! Enligt mig borde alla hästar ha ett ;) haha! Älska bling! <3 Sen snabbknäppena är ju hur smidiga som helst och käkremmen som går ovanför pannbandet är supersmart och snyggt, en rolig detalj ;) nackstycket är brett och svängt, ja jag älskar precis allt med tränset! ;)



Rider jag hemma tar jag enkelt bort "snokremmen" - den behövs ju inte!


Ibland byts dock pannbandet ut mot ett med bettdetalj från Treadstone som jag lyckades fynda för typ 95:-
Det är också snyggt tycker jag! :D





Och så går vi snabbt igenom lite småsaker ;)
Till tävling har vi Veredeus benskydd fram och bak vilket jag älskar! Dom är lätta, snygga och bakskydden går högre upp än vanliga kotskydd vilket är kanon! Vägrar använda "teknikskydd" även om dom är låga, tycker inte det är speciellt snyggt när dom går bakom ;) ni fattar vad jag menar? haha!

Sporrar vill jag inte rida med, men HB får mer takt i galoppen, målet är dock att plocka bort dom snarast!
Hjälmen vill jag som sagt ha en finare, men denna vann jag ju och den är lätt snyggare än svarta med vitt i mitten till hoppningen - tycker jag! :D 



haha, så onödigt inlägg men jag älskar utrustning!
Nu visade jag bara upp tävlingsoutfit typ, men är även nöjd med "slitochsläng" sakerna som tex Hillbillys 124373 träns där vi varierar fula pannband och nosgrimmor hejvilt när vi ska ut i skogen ;)
Och så har vi 8485838383839404596 benskydd som vi oxå bara har ute i skogen! haha.
och en hel del mer, men det hör till ;) Bättre för mycket än för lite!







Ska visa er dressyr-utrustningen någon dag oxå ? :D
Det är långt ifrån lika mycket som jag har i hoppningen, (nu visade jag ju även bara de finare sakerna också) haha, men ändå! :)

Antar att ni är minst lika utrustningsgalen som jag är? ;)


Kommentarer
» Emma

Din häst är så jäkla söt! :) Är helt kär i Schockemöhles saker, vill ha ett av deras träns... Men får ta lite i taget! ;)

2012-03-19 // 15:11:11
URL: http://www.stallpäärni.se
» Tova & Lina ♥

Snygga grejjer!



Fin blogg, följa varandra via Bloglovin?

2012-03-19 // 17:56:05
URL: http://ponnysmurfarnas.blogg.se/
» Shuni

jättefina :)



SV; Ja jag tror nog också att det var rätt, hindrena var rätt maxade :) går ju ändå inte att ändra på nu liksom! Långa kommentarer är bara kul att få :D!

2012-03-19 // 20:55:13
URL: http://shuni.blogg.se/
» Hanna

är det inte jobbigt när bakvalvet är så högt? själv hade jag dött om jag hade så högt bakvalv då flechen hade hoppat mig ur sadel och jag hade då fått bakvalvet i rumpan xD Stör det inte dig att det är så högt?

2012-03-19 // 21:32:25
URL: http://dailyhorses.blogg.se/
» Emma

Mycket fina grejer men jag gillar inte dyontränset just för att käkremmen sitter ovanför pannbandet och knäppet blir en så stor detalj. Tycker dom tränsen blir snyggare utan käkrem :)

2012-03-19 // 23:10:48
URL: http://xoffbeat.blogg.se/
» elin

Det där tränset är så jäkla snyggt! har alltid velat ha ett sånt, ska bli att införskaffa :D

2012-03-22 // 08:35:47
URL: http://mirandaborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback