Åh va spännande!


Nu är vi påväg hem från Grums! Har kollat på en riktig sagoponny till Rebecca. Otroligt trevlig ponny i både hantering och ridning med tanke på den unga åldern!
Ett skimmelsto (skimmel/silver - galet fin!) 5 år gammal i år och alltså inte så utbildad men tränar LB i dressyr och har hoppat för Fredrik några gånger, det var nämligen Fredrik som tipsade om denna ponny.
Que Je T'aime (- att jag älskar dig <3) är 147,5cm i mankhöjd och riktigt rund och mjuk i kroppen! Trevlig modell. :)

Först red Natalie i alla gångarter och visade upp henne. Jag tyckte hon såg mjuk och trevlig ut, lättvarierad och mjuk i munnen, det gillar jag! Rebecca hoppade upp, och det leendet på Rebeccas face har jag inte sett på länge :D

Sedan fick jag hoppa upp och jag kände på henne i alla gångarter, dock endast galoppen i högervarv då hon var trött. Hon kändes mjuk och fin och lätt att variera formen i, dock var jag galet nervös så jag hoppas det inte såg allt för hemskt ut ;) Men en riktigt trevlig ponny med kanonstam! Om ni vill kan ni läsa mer kolla in här: (galet fina ponnier, allihopa!) http://www.stuteribratgardet.dinstudio.se/.

Jag dör vad spännande! En riktig sagoponny, för vem har inte alltid drömt om en silvervit maxad springare med kanonstam dessutom!

Sa ju det; En riktig sagoponny med äkta pussmule och Rebecca är redan fäst, inte svårt att förstå!



 

Själv blev jag dock riktigt förälskad i denna 3-åring:



Till vänster på bild är Rebeccas nya stjärnas mamma, hela 22 år gammal och fått massvis av otroliga avkommor!


Mysdag!

Detta var även första gången jag var iväg och provred (även om det inte var mig hästen var till ;) , konstigt nog då jag haft 3 hästar innan Hillbilly, det visste ni inte va? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback