Seriehoppning 1:3 - Arvika Ridklubb 28/01-12


Varning för långt inlägg, men hoppas ni orkar läsa! :)

Hovslagaren kom till slut och tävling blev det! :D Brukar ta det väldigt lugnt samma dag som pållen får nya skor ( vila eller skrittur .. ) men inte tar HB skada! Han var galet positiv och glad över att få bli ordentligt ompysslad och riden samt se sig omkring.
Finaste, goaste killen ♥

Hade ju tänkt hoppa 70cm Clear Round. Men dålig tidsplanering (eller planering över huvudtaget) av klubben gjorde att vi startade 80 cm seriehoppning på tid istället! Detta för att få längre framridning, och 10 cm hit eller dit spelar ju ingen större roll.

Hillbilly var sjuukt fin på framridningen! Galoppen var helt annorlunda. Hade ett par mini-pini sporrar på mig, och han blev mycket lättare att runda och flytta. Han sträckte även ut frambenen mer, galoppen blev helt enkelt mer 3-taktig!

Framridningen var egentligen i lilla ridhuset, men jag och Cassandra (sjuukt kul att träffa henne!) red ute i paddocken. Större och mera plats och bättre helt enkelt. Men hoppade några språng i lilla ridhuset också, och det gick så fint så!


Jag hette Anna idag! :D hehe.
Har ingen bra jacka att rida i (reflexjacka - ingen hit!) och så ville jag kanske matcha lite ... (a)



ååh, min fina bästa vän ♥



Eftersom han denna vecka longerats/skrittats och fått massage/vila så hade jag inga höga förväntningar.
Det får gå som det går lixom.

Han tyckte inte om läktaren (eller var det publiken? .. ;) så han blev som väntat riktigt spänd inne i ridhuset.
När vi fick hoppa fram på 1:a hindret så vägrade han. Bra början där! hehe.

Men sedan hoppade han och även andra hindret. 3:e hindret var en hyfsat bred oxer med grind under, så den kan man ju inte hoppa över! Det var så nära att jag ramlade av också .. hahahahah. Men med lite jävlar anamma så satt jag kvar!

Andra gången så hoppade han så fint så, tills vi kom till fjärde hindret där han vägrade igen. HAHA men det var också grind eller om det var sockerbitar under. Har så jävla dåligt minne! När jag tävlar så rider jag bara, tänker typ inte. Så det blir hipp som happ xd men sedan hoppade han 4:an och 5:an (kombination) utan att tveka och sista hindret tog han också plättlätt.

Han överhoppar dock inte LITE! Anna sa att han var en meter över .. hahaha. Och min hjälm gled ner över ögonen i kombinationen, så jag såg ingeting för att han överhoppade :( HAHA!
Han kan ju hoppa helt okej, bara jag tänker framåt och stödjer. Om jag inte gör det och blir passiv, klart han inte vågar hoppa.

Men jag är så sjukt nöjd över min underbara häst! Go inställning, sötast i stan och världens bästa vän. What more can you ask for?

Om 2 veckor ska vi hoppa 80cm igen, och om det går bra kanske det blir 90-debut om 4 veckor. Men det får vi se lite längre fram ;)









Dagens Outfit:

Schabrak: Schockemöhle, Benskydd: GBHS, träns: Hööks
Jacka: Mountain Horse, ridbyxor: Hööks, ridstövlar: Hööks

Martingal: Kingston, Stigbyglar: Compositi
Sadel: Prestige


Vill ni se fler bilder, från framridningen ? :)
Tyvärr ingen film eller bilder från ridhuset, det glömdes bort ..


Kommentarer
» Nelly

Bilder!! :D

2012-01-28 // 19:55:37
URL: http://blixtras.blogg.se/
» Bonnie

Härligt att det gick bra och att hovisen kom:)

2012-01-29 // 05:59:20
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/
» Fredrika

ÄÅÅH ni är så fina!! grattis! :D

2012-01-29 // 20:47:58
URL: http://faallenangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback