Mina "mål" för Hillbilly - 2012


Jag har aldrig gjort och kommer nog aldrig att sätta upp mål för varje månad (tex), eller ställa krav på att "detta ska vi klara" inom en viss tid. Däremot VILL jag uppnå och om det KÄNNS rimligt att börja jobba med något just då, så gör vi det. Luddigt, men jag tror ni fattar. Vi tar dagarna och veckorna som dom kommer.



en favoritbild
Under 2012 ska jag jobba mycket med att stärka Hillbillys galopp. Genom massor av skritt ute, klättring, övergångar och låg form i alla gångarter. Stärka överlinjen, helt enkelt. Jag vill jobba med HB:s galopp, så att den blir mer 3-taktig och stark, oavsett vilket tempo vi har, och om vi hoppar, dressyrar eller rider ut.
Och förutom det som jag skrivit ovan, ska vi även jobba en hel del galoppbommar, eller ja markarbete överhuvudtaget.

Jag vill att han ska bli stadigare i formen, och jag ska kräva mer utav honom. Inte bara tänka låg form och avslappning, utan våga sätta tryck i honom och höja formen en aning, allt i hans takt förstås.

Jag vill kunna utföra öppnor, slutor och skänkelvikningar och annat lösgörande arbete, i trav. Inte bara några få steg, utan jag vill att det ska flyta på, enkelt och smidigt för oss båda.

Jag vill och ska "våga" tävla Hillbilly, i hoppning och dressyr. Hoppa 80 och gärna 90 också på tävling. Starta LC dressyr och kanske även någon LB.

Och sen ska vi förstås ha förjäkla roligt under tiden! :D




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback