Hillbilly 29/01-12


Dressyrträning för Anna! Härligt att komma igång igen, mindre härligt att det innebär lektioner på måndagar också. Så att jag måste jobba som ledare o.sv hehe ;)

Vi var bara 3 stycken som red i första gruppen, så det var perfekt! Och ridbågen var riktigt bra! När man fick till en korrekt sits, så kändes det inte ens att man hade på sig den. Kommer skriva en produktutvärdering när jag använt den några gånger till! Men enda dissen jag kan komma på nu, är att det var svårt att klappa hästen längre fram på halsen .. ;)

Vi började jobba med bak och framdelsvändningar på en fyrkant. Hillbilly är lite väl ambitiös och vill inte vänta utan vände innan min "signal" (även om han trampade runt, och gjorde rätt), så med honom fick jag jobba med att flytta få steg i taget, Så att det var jag som besämde, inte han ;) Annars vänder han rumpan i 180 och sen tror han att han var jätteduktig haha .. så söt :')

I travarbetet jobbade vi på att flytta ut och in på stora volten, gick skitbra! Hillbilly var otroligt mjuk, lösgjord och fin! Kunde variera formen och takten hela tiden. Vi jobbade även tempoväxlingar och övergångar hela passet. Ett helt perfekt jogging-pass lixom!



Jag är JÄTTENÖJD!





skrittade av för hand efteråt :)
 







Nu ska jag göra mig iordning för att åka in till NRK för att fota löshoppning och hjälpa till! 
Kommer nog att bli superkul! :D


Kommentarer
» Lina m. ridtravaren Siren

sv: oj, tack så mycket! Och detsamma :D

2012-01-29 // 18:14:07
URL: http://supertravarna.blogg.se/
» Matilda

Hej kan inte du visa hur stallet ser ut? Det verkar så mysigt!!

2012-01-29 // 18:14:13
» Caroline

SV tack:) Ländtäcket har jag sparat som minne från min förra häst så det är nog säkert minst 7 år gammalt, så det finns nog inte längre, det är väldigt mysigt och tjockt. Märket är Pfiff

2012-02-04 // 12:56:26
URL: http://internationalshowjumping.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback