Hillbilly 21/01-12


Idag kände jag mig stressad i stallet, hatar att vara stressad. Och idag var jag det pga att jag skulle med Anna till Hammarö för hoppräning soms skrivet tidigare.

Så det blev ingen bra ridtur idag .. Red endast fram och tillbaka till Kalktornet och det blev mycket galopp. Först framskrittning, jogging lång och låg i trav. Sedan vänstergalopp ca 6-7 min i sträck. En lång skrittpaus, sedan högergalopp ca 4-5 minuter i sträck. Hillbilly, som inte är jättebra igång blev riktigt sliten.

Så har lite ångest över att vi galopperade såpass mycket som det blev, med tanke på hans "kondition".
Men, om man ska tänka positivt så var han pigg och glad, och jag tror det är bra för hästarna att verkligen få ur sig energin och sträcka ut ibland. Inte ofta, men nån gång då och då.

Men HB kändes pigg, glad och fräsch. Glad över att få komma ut och röra på sig alla gångarter!
Trots snöstormen, har kommit helt sjukt mycket snö under dagen. Men jag gillar snö :)

Lindade benen efteråt, och stretchade. Så fick han stå inne med mystäcke på och äta hö. :)


 




Kommentarer
» Matilda

Så fin Hillbilly är!

2012-01-22 // 07:15:38
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
» Alexandra

sv: tack å tack :D :D

2012-01-22 // 11:25:19
URL: http://alexofisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback