Hillbilly 17/01-12


Fyfan vilken hemskt dryg skoldag idag alltså. 3 timmar på rad med svenska och Litteratur-historia, woho ..

Kom dock hem ca en halvtimme tidigare då jag slutade tidigt som vanligt på tisdagar, gick en sväng upp till travshopen sedan åkte jag med Urban hem. Hittade ingenting jag ville ha på travshopen, dom får ju aldrig in nåt nytt .. Och så har dom typ bara Hansbo-schabrak och Globus-grejer, inte så jättekul då man till och med hittar deras produkter på mataffärer, hah :P Men det är klart dom inte har så mycket ridgrejer då det är en travshop med lite schabrak och så ;) haha men kanske är lika bra det, för då shoppar jag inte så mkt ;) positivt tänkande börjar jag nog bli expert på!


BillyBoy fick iallafall komma ut och skritta samt trava litegrann idag! Barbacka - skritt och trav stod på schemat.
Började med att skritta upp till vägen och sedan asfalten en bra bit, så vi kom till Rebeccas stall ungefär där vände vi in på järnvägen och först då efter ca 40 minuter började jag jobba honom lite lågt i skritten. Han kändes mjuk och trevlig! Travade igång, och han blev sjuukt pigg och bara sprang på. Blev hård i handen, det blev jag. Och måste våga skriva ut det på min egna blogg .. men bestämde mig för att bara ta det lugnt och andas istället för att bli arg, sur eller ledsen. Skrittjobba lite mera och sen köra massvis med övergångar med få steg mellan skritt och trav. Då gick det mycket bättre, inte bra men bättre! För då var jag ju tvungen att fokusera, tänka på min sits och mina hjälper och då så blir ju såklart HB mera mjuk och lyhörd han oxå. :)

Är dock riktigt nöjd med skritten idag! Han trampade på bra utan att bli lång och markbunden, och han var som vanligt glad och positiv. Fina, underbara, bästa killen!
Han är min mening med livet. ♥




Stallet idag i bilder ^^



Magic brush (och ett cepe-finger .. ) ftw :D



Här kommer lite bilder på de nya snyggaste, lättaste(!) och bästaste (även kanske dyraste?^^) benskydden!
Veredeus Carbon Gel ♥

 




 


Hillbillys outfit idag:

* Träns = Pannband med bettdetalj från Treadstone, lädertyglar med snabbknäppen från Hööks och nackstycke + sidostycken med snabbknäppen har jag ingen aning om vart det kmr från ;)
* Filten är köpt i butik i Norge, och märket är New market!
* Benskydden är från BR, loggan matchar btw med täcket ;) HAHA

Red på det raka bettet med fasta ringar idag!



haha tlötter? :P


BR-skydden som jag verkligen gillar, börjar snart sjunga sista versen! kardorren har blivit jättedålig och lossnar nog när som helst. :( buhu


sötasteee ♥




Vi red genom hela Vännacka på 1h idag, och nej det är inte stort! hahaha


Hillbilly är föresten skitduktig som inte bryr sig om varken bilar/bussar/lastbilar som kommer framför eller bakom honom längre!! Duktig pålle. Han har för er som inte vet varit extremt bakrädd, till och med för vagnen när man kör. Men inte nu inte, bryr sig inte ett skvatt när man rider i trafik!

Han har nog mognat, blivit vuxen och trygg i sig själv nu vetni ;) haha! Hela 7 år gammal detta året ju! :o stora pojke det, hihi :')


 


Kommentarer
» Hanna

funkar magic brushen bra? :)

2012-01-17 // 20:33:00
URL: http://dailyhorses.blogg.se/
» Elin

Sv; ja passformen är grym! :D tänkte oxå köpa ett till schabrak fast orange o brodera mirrans namn med grått som matchar den gråa passopalen på schabraket :))

2012-01-17 // 21:52:42
URL: http://mirandaborn.blogg.se/
» Matilda

Åh så fin han är!

2012-01-18 // 05:18:27
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
» madde

hur funkar magic brush? har funderat o köpt men inte blivit av bara ;)

2012-01-18 // 11:54:35
URL: http://maddesalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback