Dagens fråga.


Använder ni er utav någon sorts liniment på era hästar?

Jag brukar efter tuffare träning/tävling så som hoppning, interwaller eller liknande ha Blue Lotion på Hillbillys ben och sedan linda benen. (självklart med padd, hur kan man ens tänka tanken att linda utan padd, vare sig det gäller ridning eller som stallbandage och så vidare? :o .. ) Kan även hända att istället för BL så har jag Ice Gel, lite olika. :)

På våren/sommaren föredrar jag dock att kyla länge med kallt vatten.
Har även hänt nån gång att jag använt mig utav kyl-lera, men inget jag föredrar direkt.

Har även hänt att jag använt mig utav Red lotion till ryggen, manken och så om han har kännts stel. Men det var längesedan jag använde mig utav det, och nu föredrar jag att endast massera, utan liniment. Då det är såpass starkt. Det var främst när HB tränades som travhäst han masserades med RL ..

Sen använder jag mig förstås utav liniment-schampo när jag duschar honom! Helt klart en favoritprodukt.
Det är så himla bra!! :)

Mina favorit-produkter inom liniment:



Blue lotion & Liniment-schampo


Kommentarer
» Sarah

Svara gärna på våran fråga i bloggen!

2012-01-21 // 15:07:27
URL: http://islandstravare.blogg.se/
» Anna m. Ridtravaren Emmet

jag använder mej av österbohästgårds liniment. jätte bra!

2012-01-22 // 17:01:19
URL: http://supertravarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback