årets första 'tävling'


Nu på lördag ska Hillbilly få hoppa en CR-klass på ARK. Vi ska hoppa 70 cm.
Detta blir hans andra hopptävling under det år(okej, ett och ett halvt år) som han varit ridhäst, samt att det blir första 'tävlingen' för iår.

Våran första 'tävling' var i Oktober förra året. Då hoppade vi 50(som uppvärmning, och kolla in ridhuset. han blir lite spänd.. nervös kanske?;) och 70 cm. Så nu blir det 70 cm igen, då jag vill att han ska tycka det är enkelt och roligt. Vilket jag inte tror blir några problem! Samt att han ska få se sig omkring lite, ja allt för att få mera rutin helt enkelt.

Om denna CR känns bra, har jag planerat in att vi ska debutera 80 om ca 2 veckor. :)




Bilden är från en CR på NRK i Oktober - 11. HB:s första hopptävling :')


Kommentarer
» Lotta

sv: bästa häst jag haft =)

tack din är också jättefin =)

2012-01-12 // 11:44:18
URL: http://sportryttarn.blogg.se/
» Caroline

Vad kul! Lycka till :D

2012-01-13 // 13:11:27
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback