Underbar dag i stallet!


Segade mig ut till stallet idag! Åt frukost och sen blev jag sjukt pepp på att storstäda mitt rum, inte ofta den känslan infinner sig ;) Haha! Så jag städade nogrannt och det blev fräscht och fint! Härligt.

Kom inte ut till stallet fören strax efter ett och då började med att rykta Hillbilly i ca en timme. Vi stod utanför stallet i vårsolen, urmysigt! Hillbilly var så nöjd så, njöt utav rykten och åt lunch-hö. :)
Fotade honom sedan på gärdet och blev faktiskt rätt nöjd med bilderna! Han var lite dryg och ville inte spetsa öronen med flit emellanåt dock, hahaha. Så söt! Men fick en hel del fina som jag vill förstora!
Laddar upp några av dom imorgon :)

Sedan gick vi till stallet och tränsade och sedan så skrittade vi barbacka runt Longtjärn och upp till berget. Hillbilly var skitpigg! Hahaha, men det är bara roligt! Han jobbade på bra under öppnor och skänkelvikningar. Formen var lätt att variera och han var kanon trevlig helt enkelt. Supermysigt!

Imorgon ska vi rida ut i alla gångarter lite lugnt, längtar är bara förnamnet!
Hillbilly + Lov och fint väder - Kan ju inte bli bättre!


Lite bilder på Hillbilly som njuter av gott hö och sol ;)





Mosserud Gård är bästa stället <3 Älskar att ha stallet precis utanför huset!




MB-borstarna är faktiskt jättebra!


I Hillbillys ryktlåda hittar man allt från magic brusch till silikonsnoddar till hårspray . . haha!



Kommentarer
» Elin- Northern Showhorses

Åh vad mysigt det såg ut att vara =) och vad lite snö ni har :D

2012-02-26 // 18:33:37
URL: http://northernshowhorses.blogg.se/
» Julia - tävling i bloggen, samarbete med CF hästshop!

Magic brush borstarna är super-bra!



Sv: Tack för tipset! Ska kolla upp dem :)

2012-02-26 // 22:06:34
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
» Emma

Ser supermysigt ut och jag älskar mina mb också! ;)

2012-02-26 // 22:21:39
URL: http://www.stallpäärni.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback