Hillbilly 27/02-12


Jag är helt lyrisk efter dagens ridpass!! hihi.

Hade ju tänkt att rida ut en lagom tur, men eftersom det snöar och det är is under så fick Hillbilly styltor!
Knepigt eftersom han har snösulor, så jag trodde såklart att det skulle gå bra. Men han halkade bara omkring.
Så vände efter ca 10 min och red dressyr på gärdet istället! Så det blev ju en liten framskrittning ute ändå! ;)

Vi jobbade mycket skritt och travövergångar på övre delen av gärdet där det är en del snö kvar!
Eftersom det snöar/regnar är snön väldigt tung så var noga med att inte rida för länge just på snö-delen av gärdet. Vi tog fyra galopper, alltså två höger och två vänster. I vänster vart han så jäkla taggad första gången och brallade loss, hahaha! Alltså HB har lärt sig bocka/stegra och hålla på, inte bra! Så måste sluta skratta åt honom nu och visa lugnt men betsämt att det inte är okej attr bara ta tyglarna och köra sitt egna race .. ;)

Men andra galoppen (höger) gick kanoners! Sen tog vi och gjorde enkelt byte (skritt emellan) på en åtta.
Först vänster, ner i skritt på mitten några steg och ny fattning! Jäklar vad han lättar fram och studsar iväg, hahah. Något laddad, men det är bara kul :)

Sen så travade vi av och han var såå jäkla fin! Travade nästan på stället i en lite lägre och rundare form och jag hade "ingenting" i handen! Imorgon om inte underlaget tillåter för en uteritt blir det dressyr på gärdet igen och då hoppas jag att jag kan få med mig någon som filmar/fotar, för jäklar vad fin han är att rida just nu!

Blev ett kort men otroligt lyckat ridpass! Var ute i endast 35 minuter varav 15-20 var fram och avskrittning!



hahaha, så jäkla dryg han är! Alltid ska han stå och hänga sig så i grimman. Knäpp är han! ♥


Dagens outfit:

Sadel - Prestige Hippos Appaloosa
Schabrak från Schockemöhle
Senskydd från BR
Kotskydd från Hööks
Stigbyglar från Compositi
Träns från Hööks (Dyon-kopian)





Hade även fårskinnspadden idag vilket jag inte haft på ett tag. Är verkligen i valet och kvalet ..
Vill ha fårskinn då det ger stötdämpning och verkar så skönt för hästen och det ser så snyggt och mysigt ut på nåt sätt ;) Men samtidigt så blir ju sadeln något för smal .. skulle vilja ha en mattes-padd som från vad jag hört lyfter upp sadeln istället för att göra den trängre .. men tror jag varierar lite och för det mesta kör utan padd (eftersom sadel ligger optimlat då) och har padden på hoppträning/tävling då den egentligen behövs mest.







Efter passet fick han stå inne och käka medan jag putsade all utrustning! Blir alltid så fint :D
Love to have nyputsad utrustning. ;)



hahah så dryg! <3


Kommentarer
» Julie

haha kan inte riktigt med bloggen än men ska lära mig, vet inte ens hur jag svarar på meddelande xD och när jag ska lägga in bilder så syns dom ju inte :p kanske något du kan? ^^ men kul att vi båda har hästbloggar nu då, så kan vi ju läsa varandras ;)

2012-02-27 // 15:13:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback