Hillbilly 15/02-12


Igår stod det vila och massage på Hillbillys schema, meeen jag var så galet sugen på en tur i det fina vädret! Inte Hillbilly emot ;)

Jag tror jag höll på att stupa av minst två gånger .. hahah! Han studsade hit och dit, bockade(?) och var allmänt pigg och glad! Red med hackamore, och det gick väldigt bra faktiskt!

Vi red en av mina favoritrundor och det vart två högergalopper (uppförsbacke) och två vänstergalopper (raksträcka) och alla gångerna tog han klockren fattning från skritt och jobbade sedan i trevlig arbetsgalopp!

Avslutade med att trava på gärdet i snön, hur härligt? Hillbilly travade med höga steg och vi gjorde även några enkla byten i galopp, både ner i skritt och ny fattning och galoppbyte "i luften". Galet fin häst!



Idag ska det bli vila och massage!
Har skjutit på det några dagar nu, och idag är vädret inte lika fint som igår så! ;)


Kommentarer
» Emelie

Låter som ett mysigt ridpass :)

2012-02-16 // 14:21:28
URL: http://jedressage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback