Hillbilly 14/02-12


Idag kom jag (härligt nog) hem tidigare från skolan då jag fick skjuts av Urban. :)
När jag kom hem skrämde Rebecca mig i hallen :( fuu!

Jag följde nästan direkt med Rebecca på Loke när hon skulle rida hem honom! Mysigt värre. :) Vi skrittade till Mograna och sedan tog jag järnvägen hem. Hillbilly var väldigt pigg men lyhörd och han kändes mjuk och fin!

Red på hacket idag, har gjort det en gång tidigare. Har dock lärt mig att hackamore ger ju hävstångseffekt, och det gillar jag inte. Men vid en kravlös skrittur då och då kan det inte skada! ;)
Hillbilly verkade också tycka det var skönt att slippa bett i munnen idag. :)

Efter ridturen som tog ca 80-90 minuter så fick han stå inne och äta middags-hö medan jag mockade, fyllde vatten och gjorde höpåsar. Släppte sedan ut honom och gav middag även ute! Nöjd häst. ;)

Tack till Rebecca för en (som vanligt!) rolig och lite cepe-ridtur! hahaha. Med Rebecca blir det ALDRIG tråkigt!
Var så mysigt att bara skritta också, mjukisbyxor och uggs barbacka och mysfaktorn blir hööög!


Lite "Hillbilly-outfit" bilder från idag. ;)

Smidigt värre med snabbknäppen på både sidostycken och tyglar!


Hillbillys fina pannband från Treadstone! Älskar det. Lädret är så mjukt och fint! Riktigt nöjd över att jag lyckades fynda det för endast 95:- :D Vet dock inte när det ska få invigas på tävling .. har inget som matchar snyggt, utan blingbling passar lixom in bättre ;) Men men :D


Hillbilly ser helt drogad ut på följande bilder ... hahaha drogad men söt!




Drogad Hillbilly med Mosseruds kära pall i bakgrunden ..


Hoppar ni upp från pall föresten? Eller marken?
I söndags på tävling hade jag nästan glömt hur man hoppa upp från marken!! hahahah. Tycker det är mycket snällare och bättre fär hästen, utrustningen och en själv att hoppa upp från pall!


Åh, jag gillade verkligen denna bild! Beskriver lixom Hillbillys personlighet: spetsade öron och kloka ögon. <3 Positiv och smart.



Puss på mulen och vi bloggas! ♥
Hoppas ni har haft en bra alla ♥:ans dag också!! :D


Kommentarer
» Carolina

Jag får alltid problem på tävling, hoppar alltid upp från pall hemma. På tävling har man ju ofta nytvättade, inte helt uttöjda ridbyxor o ridstövlar.. Haha ser inte klokt ut när jag försöker klättra upp;)

2012-02-14 // 19:16:51
URL: http://lillalutte.blogg.se/
» sofie

jag hoppar också alltid upp ifrån pall, eller när jag rider hemma har vi en brunn som passar perfekt ;). Häromdagen när jag var ute och red så bråkade Tarz på vägen och vägrade gå förbi en lastbil, så jag blev tvungen att hoppa av och leda förbi honom. Så kom då problemet med att hoppa upp igen! Haha. Det gick efter mycket om och men med gud vad osmidig man är ;)

2012-02-15 // 12:02:26
URL: http://tarsans.blogg.se/
» Anna

samma här, alltid pall när man ska komma upp :P kan ju va för att hästen e bra hög oxå, men även därför e de snällast emot hästen att ta pallen så man slipper dra mycket så hela hästen blir sned till slut ;)



om du har nå roliga ridövningar så får du gärna lägga ut lite sånt :) har lite idé torka just nu, blir ju lätt att man rider samma saker ibland å min häst blir snabbt uttråkad :/



mvh Anna

2012-02-16 // 09:50:15
URL: http://sjnm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback