Hillbilly 09/02-12


Dressyr blev det ju idag! Dock blev det ett mycket kortare pass än beräknat, då han var så g.a.l.e.t fin!

Skrittade fram honom för hand ca 5 minuter innan jag hoppade upp och skrittade låg form 5 minuter, sedan travade jag faktiskt igång honom direkt. Dock helt kravlöst till en början, Hillbilly gillar det - att gå med nosen rakt fram några varv och sedan brukar han (som idag) självmant söka sig neråt och vilja jobba.

Red över bommarna på medellinjen idag också, och varierade "spåret" innan/över/efter dom. Iband blev det stor volt, liten volt, serpentiner, åtta och lite sånt. Superkul! Ställde och böjde extra mycket och red en hel del öppna!
Han var så fin så! Lyhörd, följsam och mjuk. Hade en riktigt bra ridkänsla helt enkelt. :)
Jag tänkte även mycket på min egna sits, inverkan och blicken!!

Skrittade sedan på lång tygel ett tag innan jag lade upp stigbyglarna och jobbade massor utav skritt-trav övergångar, varierade formen, men mesta dels jobbade jag med att få upp/fram nosen och på med massor utav överskänkel så att bakkärran hänger med!

Red över bommarna i nedsittning ett par gånger, fortfarande högre i formen, och wow vilket swhung i steget det blev! Häärlig känsla. :) Han jobbade på så himla bra, så där saktade jag av och klappade massor innan vi travade av i lång och låg form, med nosen låååångt nere och han frustade som bara den! Älskade.

Det är såna här dagar det är roligt att rida, när man känner att allt jobb man har lagt ner lönar sig!
Och man vet inte vem som är nöjdast, jag eller hästen.






Imorgon ska han nog faktiskt få vilodag. Han ska duschas med linimentschampo och självklart få massage som han nästintill alltid får när han vilar. :) Utrustningen ska putsas och jag måste välja vilket/vilka schabrak jag ska ha under helgen! haha! Åh, längtar tills stallet imorgon, det är SÅ mysigt att bara va. Och pyssla, greja, putsa, längta, drömma med sin bästa vän. Underbaaart. :)


Nu ska jag läsa senaste numret av Equipage som kom i brevlådan tidigare. Vann ju en helårsprenumation i en bloggtävling, inga fel ;)
Förra veckans nummer var temat - Bett (det var även en mycket bra artikel angående ridtravare!), i detta nummer är temat - Sadlar.
Mycket intressant och jag rekommenderar verkligen tidningen!


Kommentarer
» Julia Kling

Sv: Så kul att han va så fin, den känslan är underbar! :-)



Kram <3

2012-02-10 // 08:14:05
URL: http://oneofmusic.blogg.se/
» LovisaJohannesson

Sv; Kommer alltid va liten för dej (a)<3

2012-02-10 // 13:11:19
URL: http://proximus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback