CR - Eda RF - 12/02-12


Gissa vad ?? :D Vi var felfria i bägge klasserna idag oxå!! Bästa Hillbilly ♥

På framridningen var han lite spänd och tittig i huvudet, men seg i kroppen ;) haha! Han var nog lite trött i kroppen sen gårdagen! Han kändes iallafall väldigt mjuk och fin i sidorna och i munnen, krävde inte mycket men rullade genom alla gångarter lite lätt, gjorde enkla byten och han var lyhörd och fin. (som vanligt då med andra ord) hihi :)


60 cm - Han var inte alls värst spänd eller så inne i ridhuset, det trodde jag att han skulle var då han aldrig varit där förut och de gånger han varit i ridhus kan man räkna på två händer. Så .. jag vart lite förvånad ;) Han brukar alltid tycka läktaren och så är läskig. Men inte idag! Framsteg, framsteg! :)
Hoppade fint gjorde han också! Det var ju så lågt, så han kunde ju bara kliva över om han nu skulle vilja det ;)
Trodde vi skulle få en tvärnit på svart-vita planket, men ingen tvekan från Hillbillys sida! puss på mulen där, Hillbilly ♥

80 cm - Hade ett bra tempo även om det kändes som om jag red lite fort, men Hillbilly behöver lite mera fart i baken för att han ska galoppera och hoppa väl. Kändes sådär - heltokej-bra! Jag la mig i lite för mycket innan vissa hinder, som gjorde att vi fick en mindre bra avståndspunkt på kanske två hinder, men Hillbilly är så duktig och hoppar ändå. :) (nu låt det som att vi faila rejält, men jag tycker det kändes bra!)

Summa summarum:
Otroligt stolt över att han var så cool på tävlingsplatsen, och att han inte krångla i transporten. (bortskämd häst .. som gillar hästbuss!) Han var jätteduktig inne i ridhuset och bland de andra hästarna, brydde sig inte värst mycket om publiken och hoppade finfinfint. :)
Duktig häst! ♥

Stort grattis också till Evelina och Lovisa som även dom var felfria i bägge sina rundor! :D

Kul också att Siri kom fram och berömde mig och HB för att det har blivit en såån skillnad på Hillbilly sen hon såg honom sist och så tyckte hon att det var jättekul att jag börjat tävla honom! :')
Och det tycker jag också! Hillbilly är bästaste! 4 felfria rundor på 2 dagar ..fjärde gången idag som han varit iväg på något liknande, så man kan knappast kalla honom rutinerad, Hillbilly är BÄST! ♥




bensprattel ♥ haha
























haha bjuder på denna ;)


Stort tack till gulliga Hanna som tog bilder! :D

Nu ska vi ta det lite lugnt i 2 veckor, då är det final i seriehoppningen på ARK. Då ska vi debutera 85cm, och om det känns bra vill jag satsa på 90-rundor resten av året! ;) Debuten på 90 blir troligtsvis i Eda. :) Älskar ERF! 


Kommentarer
» Carolina

Gud vad härligt, grattiiiiiiiiiis :D Snacka om att jag oxå blir tävlingssugen nu! :D

2012-02-12 // 17:33:58
URL: http://lillalutte.blogg.se/
» Sara

Härligt! Och fina bilder!:D blev det inget filmat på tävlingen? Tycker det är alltid kul och se andra ridtravare hoppa när man själv har en haha!:)

2012-02-12 // 20:18:47
URL: http://Saarahjelm.devote.se
» Emelie

Nä vad kul!! Grattis :D

2012-02-12 // 21:41:25
URL: http://semlur.blogg.se/
» Julia m. ridtravaren Lelle

Åh ni är så sjukt fina och duktiga tillsammans! Blir själv så taggad på att satsa på att komma iväg mer när jag ser er två :D Stort grattis till era felfria rundor!



sv: taack så himla mycket! jag blev såå glad när jag såg din fina kommentar :D<3

2012-02-12 // 23:45:38
URL: http://enligtjulia.webblogg.se/
» Elin- Northern Showhorses

Kul att det gick bra:D

2012-02-15 // 14:35:34
URL: http://northernshowhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback