Hoppträning för Fredrik


Slutar aldrig förvånas över hur positiv, arbetsvillig och hoppglad min skrutt är! :D ♥

Gårdagens övningar för Fredrik var 5,5:an, dogleg med oxrar, kombination där vi skulle rida på olika många språng, och lite andra övningar! Riktigt roligt, och det gick jättebra!
Hoppade vattenmatta gjorde vi oxå! :D har aldrig gjort det förut, eller jo, försökt men det slutade inte så bra då ;) haha! Men nu låg väl oxern på 80/90 och det var inga problem!

På slutet hoppade vi som vanligt bana utav de olika övningarna, hade lite problem med ytterskänkel, måste se det mer som en "vägg" så att han inte rinner iväg utåt och jag måste lägga volter! Men han hoppade så fint så, att han alltid ska överhoppa minst en meter, är ju lite onödigt men ;)

Fredrik tyckte som vanligt (wiie haha) att jag följde honom bra mot, över och efter hinder och att det var kul att jag hittat ett nytt sätt att rida. Vara där och stötta hjälpa och inte bara tänka att vi ska över! hihi.

Mest glad är jag nog över att han är SÅ lätt att styra avsprångspunkt på!! Trycker jag med skänkeln, så hoppar han av oavsett om vi är nära eller långt ifrån. okej, nu låt det lite konstigt. Men lixom, det gör så att jag kan SE en punkt och RIDA fram till den och hjälpa honom över och vi hoppar TILLSAMMANS!

En övning som var väldigt rolig var när vi hoppade som ett "S" där låg mitten-oxern låg på ca 90-1m och jag tryckte ifrån och världens härligaste språng kom fram ;) Den känslan, som att flyga ;) ♥


För ett nästan exakt ett år sedan såg det ut såhär:






(Det var väldigt sällan vi ens kom över ett hinder som var såpass högt ... haha ;)
Nu är han (som tur är!) mycket mera musklad, hoppglad som fan och helt fantastisk! Min underbara stjärna ♥

kanske att det blev lite filmer på oss, får kolla upp :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback