Gårdagens ridpass och dagens planer!


Idag blir ju Hillbilly hela 7 år gammal! :D Stora killen nu ja ;)


Åkte inte till skolan idag, men sjuk? nej! haha. Äkta skolk! :D Nejdå, men Anna ska vara i Örebro i stort sett hela dagen, så jag stannar hemma och fixar med stallet och hästarna, inte mig emot! ;)
I eftermiddag ska vi båda hoppa för Fredrik i Säffle, Rebecca och Kristin också, superkul! Taggar!!

Igår när vi hoppade styrkeövningar gick det SÅ bra! Hade 3 upphöjda galoppbommar på ena stora volten, och på andra volten 3 upphöjda travbommar, och så hade jag en kombination ("studs") med två oxrar på ca 70cm för att inte trötta ut honom för mycket. Hillbilly var SÅ fin! Han jobbar på så bra i galoppen bara jag är där och stöttar, vilket är något vi har kämpat med i ett år om inte mer ... underbart! Och i skritten och traven var han kanonfin!

Hoppar mjukt och lugnt gör han också, inte bara sprätter över som han tidigare gjort, nu hoppar han på styrka, inte fart och jag rider istllet för att bara tänka fram och över. Underbart!

Taggar inför träning ikväll, nu blir det stallet och jobba,jobba,jobba!




Kommentarer
» Lina

Grattis till Hillbilly!



sv: Älskar JW-byxorna! Sjukt sköna, just eftersom att det är så bra stretch. Jag har alltid haft problem med att hitta ridbyxor som passar då jag har långa ben men smal midja, men de här passar perfekt i både midja och längd :-) Tycker absolut att de är värda priset! De är dock ganska hala i tyget så jag rekommenderar helskodda!

2012-04-26 // 11:11:44
URL: http://worldisfullofmagic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback