Dagens


Idag när jag tog in Hillbilly så märkte jag att han hade tappat en sko, oj så ovanligt ..
Men snäll som Urban är så slog han på den :)


"Problemet" var att jag skulle skritta barbacka med Rebecca, Betty och Kristin för att sedan sadla Hillbilly borta i deras stall med dressyrsadeln (som Je Ta'ime hade eftersom Kristin red henne)
Men jag skrittade bort själv till deras stall efter ett tag istället, och där tog vi sadeln! (hängde ni med? ;)
Alltså så vi red halva vägen barbacka och vägen hem med dressyrsadeln!

Iallfall, på väg till deras stall så var Hillbilly så sjukt spänd. Kollade på allt, sänkte ryggen och skrittade med benen men kroppen var stilla .. haha. Han skvatt verkligen för allt möjligt! När vi fick på sadeln blev det lite bättre, för då kom jag åt honom bättre. Men när lilla mini-shettishingsten Ior kom ut i skogen med en ryttare på ryggen blev det droppen för Hillbilly och han kokade över ;) hahah. Backade i 180 med benen BRETT isär och jag kände hjärtat dunka och han lättade fram. Men då är det bara klapp,klapp på halsen och vara lugn så tillslut kunde dom hälsa på varandra och HB insåg att det var en helt vanlig (dock väldigt liten) häst... *suck* Hästar alltså ;)

Resten av turen gick bara bra, skrittade endast och eftersom det fick bli ponnyrundan tog det ett tag. Ungefär 40-50 min. Lagom lång framskrittning ? ;)

Red sedan lite mindre än en halvtimme i paddocken, mycket övergångar mellan skritt och trav, volter i olika storlekar och serpentiner i olika storlekar samt lite andra delar ur programmen!
Galet fin pålle jag har alltså! Ni skulle ha sett traven! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback