Tävlingsresultat NRK 30/10/11

Gårdagens tävling kunde inte ha gått bättre! På framridningen till första klassen kändes Pollux väldigt mjuk och smidig. Och det var superkul att rida honom då det var över en månad sen jag satt på honom, och över ett år sen jag red dressyr på honom som skrivet tidigare. Red lite öppnor och slutor för att få honom lösgjord och med på hjälperna. Jobbade mycket med att få fram honom, och att han skulle svara snabbt då han har lätt för att bli vääldigt loj.
Kändes hur bra som helst, och när jag red in på banan var jag inte ett dugg nervös, bara extremt taggad! :D

Kände att jag slappnade av för första gången i ett dressyrprogram, och han var fint eftergiven. Känslan var underbar! Resultatet i första klassen blev en delad andra plats på 75p och kommentaren: Trevligt ekipage, Du rider verkligen precist och nogrant. Tänk på att inte driva hela tiden (fladdrande skänklar xD)

Till nästa klass var jag hur taggad som helst! Och Pollux som verkligen tyckte att det var hur kul som helst (han fullkomligt älskar att tävla), var lite väl ambitiös och bjöd på både piruetter och lite allt möjligt. haha! Jobbade mycket galopp för att få honom framåt och igång. Gjorde enkla byten för att få honom att svara snabbt, kändes riktigt bra. Inne på banan var känslan bra, men inte som i första klassen. Han dog lite inne på banan, men blev inge stora missar tycker jag. Han tog ett skrittsteg i första snett igenom, annars flöt det på riktigt bra. Han var så fin så. Dock räkande jag inte med ett såpass bra resultat som det blev. En VINST och domarens kommentar nu blev: Går i en stadig form, blir dock lite framtung och tappar stundtals bjudning. Men ett jättetrevligt ekipage, mjukt ridet och lycka till vidare!

Snacka om glad över domarens kommentar :') Och JAG vinna en dressyrtävling? hihi. SUPERKUL!
Underbara, fina Pollux ♥

Här kommer en FET bildbomb från framridningen och första klassen!


tänk låååångaa ben (;



När jag galoppade honom tänkte jag mest fram, därav att det ser lite flängit ut.



















Halterna var verkligen GRYMMA. Hela tiden! 8:or på 2 av 3 halter!


Nöjd häst, nöjd ryttare!









jääveel vilken rivstart han gjorde i fattningen, haha! söt


seexyy ;)




Kommer fler bilder inom kort! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback