underbara hästen min!

Idag red jag och HB ut i mörkret! Och han var hur trevlig som helst! Red ponnyrundan i skritt och trav, barbacka.
Och tro det eller ej, men på HEMVÄG och JÄRNVÄG ("travbana/bred raksträcka") och jag kunde sitta ner i traven, medans hästen jobbade lika mjukt i form och lätt i munnen som i paddocken :o SÅ FIN! Kunde reglera mellan lång/låg och mellan hela ridturen, och han vart inge spänd eller började passa, sålänge inte jag spände mig.

I skritten fick han antingen gå med helt långa tyglar, eller jobb i LÅG och rundare fom. Jobbade öppnor och skänkelvikningar. I traven flyttade jag honom, red öppnor och jobbade på rakriktning och övergångar. Underbara, Underbara, UNDERBARA HILLBILLY! :D♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback