Fullt upp!

Igår var det ju tävling i Eda med Pollux! Innan det så var det MASSOR av jobb i stallet. Förutom det vanliga så var det fixa hagar, fixa skrittmaskinen och en turridning. Jag och Emma gick med ponnysarna, det gick jättebra, och var faktiskt kul! Men vart helt slut efter att ha sprungit med och med ponnysarna travat/galopperat halva ridturen runt Mia. (tog 2h) Men inte värre än då jag och Anna var ute och ledde hästar runt Kyrkan .. MYCKET trav och galopp, i 7 timmar mitt i sommaren. Då sov man gött den natten! ..  Sen så red jag Frallo igår oxå, 3-åringen vi har här för inridning poch utibldning. Det var minst sagt spännande, men kul oxå!

Nu ska jag skriva om tävlingen!

70cm:
Pollux kändes sisådär på framridningen. Jobbade mycket öppnor i alla gångarter och lätta byten för att han skulle piggna till för mina hjälper. Inne på banan var känslan riktigt go och han TITTADE på hindrena, haha. Han tyckte dom var lite småläskiga, men jag ba skrattar åt honom, töönt ;) trots att han blev lite lång över hindrena då och då så vart vi felfria och hade en go känsla! :)

90cm: Han var ganska trött, och det var jag också. Hoppade fram på 1:an en gång, vilket kändes bra. Sedan var vi först ut och jag orkade inte riktigt rida ihop honom helt. Så fick inge vidare flyt och 8 fel, då vi rev både första och sista hindret som bägge var oxrar. Men jag är SUPERNÖJD ändå! Pollux är så duktig och helt underbar att tävla med då han är så trygg! Det var riktigt kul!

Rebecca var felfri i första klassen och hade 4 fel i andra. Duktiga de är, hon och Loke!
Hemma blev det såklart ta hand om hästarna ordentligt och jag gjorde iordning till Hillbilly för kvällen. Kom in rätt sent från stallet och Rebecca sov över här, det ska hon göra tills imorgon oxå. Kul, kul!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback