This or That ?

Ny kategori!

Förbygel / Martingal ?




Själv tycker jag martingal. Vet inte riktigt varför, men förbygel känns som att det blir så mycket på nåt sätt och den delen på förbygeln som går över "manken" känns så störande på nåt sätt :P haha. Typ som att hästen skulle tycka den kliar/kittlas .. ^^ Dock tkr jag att förbygel är snyggare, men det är inte ENDAST det jag går efter när jag väljer utrustning :) luddigt det blev .. men hoppas ni är smarta nog att förstå vad jag är ute efter ^^

Kommentarer
» Josefine Freéd

Så lite utrustning som möjligt så jag säger endast martingal =) OM den behövs vill säga.

2011-12-09 // 12:56:28
URL: http://minfux.blogg.se/
» Anna m. Ridtravaren Emmet

fast det beror ju på. Jag tex har förbygel med martingal på emmet när jag hoppar. men annars om ja skulle behöva martingalen så har jag bara den och ingen förbygel. men det beror ju på om sadeln sitter där den ska! Min förr förra sadel åkte bak massor så då fick ja ha förbygel hela tiden. om du fattar vad ja menar^^

2011-12-09 // 14:08:15
URL: http://supertravarna.blogg.se/
» Hanna

Jag använder både och till min häst, dock har vi en förbygel som inte går över hästens manke som den på bilden :) på det sättet tycker jag den är bäst för den ger hästen mer utrymme :) Finns bilder på min blogg på den om du kollar på Fleche inläggen så ha han säkert på de på några bilder :)

2011-12-09 // 15:23:52
URL: http://dailyhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback