Produktutvärdering - tyglar och remont

Visserligen var det ett tag sedan jag köpte dessa produkter. Men det handlar iallafall om lädertyglar med stroppar(heter det verkligen så..? xD) och en remont-nosgrimma från Globus.

Globus är ju enligt min åsikt ett billigare märke på ungefär samma nivå som Hansbo. Men bara för att det är billigt betyder det inte att det är dåligt! Jag gillar både Globus och Hansbo. :I



Tyglarna är inte överhuvudtaget pedant skötta, men trots det har lädret hållt sig mjukt och fint oavsett väder, riktigt nöjd med dom!

Tycker verkligen att det är snyggt och bekvämt med lädertyglar (sålänge dom är mjuka, smala & alltså bekväma att hålla i). Dock är stroppar (haha) ett måste för mig, då tyglarna annars glider ur mina händer. (hatar att rida med handskar .. får ingen "kontakt") Annars så tycker jag att helt släta lädertyglar är allra snyggast.

Kommer i vilket fall som helst hålla mig till läder eller gummityglar(som ska vara smala och tunna, och smala och tunna och ja, smala och tunna) framöver ;)



Nosgrimman köpte jag endast för att ha en till nosgrimma att variera med, och se om han trivdes på remont. Vilket han tyvärr inte verkar vara allt för förtjust i. Den har ganska dålig passform, på Hillbilly. HB har en väldigt liten och rund mule, så remonten sitter tajt under, men löst ovanpå och har lätt för att glida ner för långt med delen på nosen. Så ska antingen köpa en ny, med bättre passform där man kan ställa in den övre delen. Eller så ska jag testa att höja den lite mer (tkr dock redan den sitter lite väl högt upp ..), och sätta ludd på delen som ligger an under, så det blir mjukare och inte lika "tajt". Så får vi se om det blir nån annan remont, eller om det inte är nåt för lilla HB :)

Annars en fin remont-nosgrimma. Mjukt och fint läder! Gav runt 250:- för den om jag inte minns helt fel :)


Kommentarer
» Josefine Freéd

Älskar oxå mjuka och härliga lädertyglar. :-) Köpte mig ett par utan stroppar för jag håller (tyvärr) mer i högertygeln så mina töjs alltid ut mer på högersidan och då hamnar stropparna helt cp ändå. >.<

2011-12-07 // 13:41:54
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback