Produktutvärdering - Compositi stigbyglar

Mitt senaste inköp var dessa stigbyglar :)



Dessa stigbyglar fastnade jag på grund utav att dem först och främst är väldigt snygga, lätta och verkade otroligt sköna med den breda fotplattan. Och det stämmer. Redan efter första ridturen älskade jag dom!

Tidigare var mina ledade stigbyglar solklar favorit! Men dessa slår ledade med hästlängder (haha hästlängder)! Jag upplevde efter ett tag att mina ledade var "för" mjuka. Med dessa får man stöd, men slipper den hårda känslan som jag kan uppleva i knän och fötter när jag har tex stigbyglar med snodd på sidan.

Prisvärda är dom också! Köpte mina på Hööks för endast 279:-

Stigbyglarna är även lätta att göra rent, bara vatten och eventuellt en borste gör susen!
Man får även bra grepp, utan att "sitta fast". Sedan en grej jag märkte först när jag fick hem dom, var att fotplattan "lutar" så att man automatiskt får skänkel och hälar i bra läge!


5/5 Helt klart!

Mina är dock utan flaggan som ses på översta bilden. Detta tycker jag bara är bra, är inte förtjust i flaggor på utrustning överlag!




Kommentarer
» josefine m. ridtravaren Bellie

Jag har gått och varit småsugen på såna faktist :D Men inte riktigt snyggt till en dressyrsadel kanske.. Och hoppsadeln vill jag egentligen ha utlösningsbara på.

2011-12-04 // 14:30:20
URL: http://minfux.blogg.se/
» Anna

Åh har testat sånna en gång ! Supersköna ju ! Vill ha! xD



Förresten vad är det för sadel du har ? Ser ju underbart skön ut ! o:

2011-12-04 // 21:18:37
URL: http://withcrazyhorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback