taggad!


Nästa helg, på långfredagen startar Eda RF:s klubbmästerskap i dressyr.
Detta blir dressyrdebuten för iår, och  även min och Hillbillys andra dressyrtävling tillsammans.
(Våran första dressyr var den 4 juni 2011, på en liten klubb där vi red LC:1 med kanppt godkänt resultat .. haha.)

Denna gång ska vi rida LC:1 och LB:0 (det är dom klasserna som finns.) C:1 har jag ridit väldigt många gånger på alla möjliga hästar, så det programmet skulle jag kunna rida i sömnen. LB:0 har jag ridit en gång förut, och jag minns det som ett väldigt roligt program!

Anledningen till att Hillbilly ska gå två klasser, är att jag vill känna mig så lugn och fokuserad som möjligt i KM-klassen som är LB:0. Så det blir perfekt med en uppvärmingsklass. Har dock inga förväntnintningar överhuvudtaget då Hillbilly har vilat såpass länge, och att vi inte ridit dressyr i ridhus alls mycket. (Man kan räkna dom på 1 hand) Men det ska bli väldigt roligt att tävla (allt för erfarenhet och rutin!) och göra honom ren och fin och kanske är jag så ambitiös att jag knoppar manen!

Hillbilly är så sjukt söt i flätad pannlugg, men om inte manen oxå är knoppad så ser det ju lite roligt ut .. ;)


 


En extra rolig grej, är att jag ska rida J'e Taime bägge klasserna oxå! Fast i ponnyklassen då förstås. Så jag kommer vara med i alla 4 klasserna! :D


Kommentarer
» Fredrika

Sv: ja visst blev den härliga trots att pappa inte brukar fota hästar :D hihi pappa sa: galoppera så fort ni kan! Också gjorde vi det men då sa han bara fortare!! Haha så fick helt klart träna på att inte va rädd i fart iallafall ;)

2012-03-31 // 20:44:50
URL: http://faallenangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback