Uppdaterar!


Dålig uppdatering, igen! Men igår red jag till Hålterbyn och mötte Evelina och Teikilas :) Dock red jag inte HB då han har tappat en sko, igen!! (dock inte samma som Urban slog på häromdagen) så han fick vila.

Men Romeo var som vanligt väldigt känslig, pigg och glad, vi tog det lugnt i alla gångarter, och mest skritt! Sjöng allsång oxå ;)  Vi red hästarna hem till Mosserud där Tekilas lånade hage över dagen.











Lite sommarbilder på Romeo som jag tagit, LB:1 på Eda RF 2011! :) fina, fina killen!


 

Sedan bakade vi, och lagade mat till alla i huset. Masterchef USA nästa? ;) Köttbullar, snabbmakaroner, sås och både kalla och varma grönsaker! advanced!

Följde med Evelina hem på kvällen och sov över där, roligt roligt! Drömde jättekonstigt dock, att jag och Eve och ALLA "barn" i hela sverige var fångade i en stooooor typ hage, med taggtråd och ström och allt vad det var. Samt att det var en JÄTTE där inne. Och vi rymde en gång, och vi sprang in i huset och Evelina gömde sig på en våningsäng och jag på en hylla bredvid... hahaha så sjukt. sen vart vi hittade och dom vart SKITARGA, (tror det var litauer som vaktade?) ja, hahaha ni hör ju sjävla. Och sen fortsatte denna drömmen .. sjukt värre. hahaha.


På morgonen idag åkte vi till Tekilas uuurmysiga lilla stall! Ett sånt stall ska jag ha när jag blir stor! 4 boxar, mittemot varandra 2 och 2, spolspilta, liten kammare och allt sånt. Supermysigt!

Iallafall, det var en kiropraktor/massör där och gick igenom Tekilas och en till häst. Kul att se, lärorikt!
Sedan åkte jag hem och mockade och så till Hillbilly samt gav dem lunch.

Snart bär det av till Säffle, då det är träning för Fredrik. TYVÄRR ska inte jag hoppa, alla andra på mosserud typ ska ;) men jag följer som vanligt med som hästskötare .. :)


Just det, igår brann ett grannhus ner till botten :( bara skorstenen kvar... fy va hemskt!


flummigt inlägg, men tror ni bryr er lika mkt som jag? alltså nada.

Kommentarer
» malin

fina bilder :)

2012-01-05 // 20:31:12
URL: http://malinjacobsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback