Underbar stalldag med världens bästa Evelina!


Idag har världens goaste Evelina varit med i stallet!
Jag har ridit 2 hästar, och vi har longerat en ponny och kört en åring. Sammanlagt blev 6 hästar motionerade idag.

Denna måndag började dock med att jag gick upp tidigt för en gång skull! ;) Gav hästarna frukost och mockade till Hillbilly och några andra boxar. Fyllde vatten och gjorde höpåsar oxå. Sen kom Eve och vi släppte ut alla hästarna till hagarna.

Red sedan ett mycket trevligt pass på Hillbilly. Han var mjuk och fin, och det vart riktigt snygga bilder i "dimman". :)
Skriver mer om ridpasset i ett senare inlägg.







Efter ridpasset så longerade vi Kritan (Koejdiks Koblenz), som är en new forest, och maxad B-ponny. Underbar liten sak!
Efter det så gav vi hästarna lunch och körde sedan Mums Mums Moss (haha, gullig namn va? ;) han lever upp till namnet riktigt bra vill jag lova!) Mumsen är en åring, så det var första gången jag körde unghäst. Men det gick jättebra, han var så fin och duktig så. Sen så hade vi ju Anna och Miss Behave Moss (jag som kom på namnet, LOVE IT!) som draghjälp/stopp, hur man nu ser på saken ;) Det var jättekul tycker jag iallafall!
Speciellt då det gick så bra, och Mumsen var såp fin. Och med Evelina med i vagnen kan det ju inte bli bättre!



Efter det så gick vi in och åt makaroner med krossade tomater och ost! Natalja och Evelina special? Jo jag tackar jag ;)

Sedan red vi Dollar och Romeo i paddocken! :) Jag red Dollar. Han var väldigt spänd till en början, och när jag började trava gled sadeln fram något otroligt. Den låg verkligen på bogbladen .. sadlade om men den gled fram igen. Och då vill jag inte / kan inte rida med den. Så tog av sadeln och red barbacka istället. VILKEN SKILLNAD!

Trodde inte jag skulle kunna jobba arbetstrav på honom barbacka, men han var lugn och fin och jag kunde sitta ner och inverka mycket bättre än jag trodde! Dock var han fortfarande spänd och hög i nacken, samt där halsen börjar. Och det är dom delarna på halsen jag främst vill få i lågt läge. Travade länge, länge på volter och serpentiner och åttvolter. Till slut släppte det och jag kunde rida låg form vissa steg, och i en lagom form i fin trav. Dock skulle han nog behöva gå ett dressyrpass imorgon också. Skulle gärna vilja rida honom imorgon igen, och se hur han känns då. Men vet inte om Julia eller Urban tänkt rida .. Får se, väldigt skönt för både min skull (och för hästens skull) att känna jag kan släppa och få en häst som är spänd i både ryggen och nacken för tillfället, att slappna av och jobba rätt. Han är så rolig att rida, lilla ADHD-hästen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback