Sadelgjord


Fick ett väldigt bra tips om sadelgjord, från bloggen felfri.net. Denna gjord är från Hööks och är helt i svart alltså även resåren, vilket jag gillar. (då matchar den med alla schabrak .. ;) Den har resår i bägge sidor, samt är något anatomiskt utformad. Den uppfyller alltså mina få krav! :)

gjorden är ju väldigt simpel, inte utav läder och ingen ring att fästa hjälptyglar i. Dock behöver jag ju inte det heller. Läder är svårt (och jobbigt .. ;) att hålla rent och snyggt i leriga dagar och en ring att fästa hjälptyglar behövs ju inte, för jag rider inte med hjälptyglar! (undantag är martingal, som jag eventuellt ska börja använda vid hoppningen igen .. ) Men isåfall går det ju såklart att fästa runt gjorden ändå ;)

Billig var den också. 349:-

kanske , kanske :) Men kom gärna med fler tips om i har några! :D


Kommentarer
» jossan

Jag rekomenderar läder. Jag skulle aldrig använda nå i syntet igen, huuuua :P Haha. Måste vara betydligt behagligare med läder för hästen :-)

2012-01-15 // 19:28:38
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback