Lördagen i stallet!



Min lördag började med lite sovmorgon, eftersom det inte fanns någon anledning till att gå upp tidigt när CR:en på ARK blev inställd ;) haha! Hade ni någon otur igår föresten? Det hade inte jag, om man inte räknar med att tävlingen som sagt blev inställd och träningarna för Anna inte börjar fören om två veckor, istället för imorgon .. haha.

Gick ut till stallet runt 10 idag och började som vanligt med att mocka, fylla spån och fixa höpåsar. :)
Tvättade ur vattenhinken och fyllde på med fräscht vatten gjorde jag också förstås.

Sedan tog jag in Hillbilly och under tiden han stod i boxen och åt hö, så plockade jag fram och fixade med utrustningen. Brukar ni, som jag, plocka fram utrustningen innan ni börjar borsta och så? Eller är ni normala och tar en sak i taget, typ borstar, kratsar och sedan hämtar sadel, och hämtar benskydd o.sv.. Jag tar alltid fram allt innan och kollar så att det är rent och snyggt (även om jag vet att det är det, för jag lämnar aldrig benskydd skitiga eller liknande) Har blivit att jag gör så som jag gör nu på senare tid .. kan kanske ha med att göra att jag blivit mer och mer nogrann om att ha BRA och framförallt ren utrustning. Och att jag bryr mig mer om och tänker mer på utrustning överhuvudtaget .. :)

HB och jag red en urmysig tur idag i det finfina vädret, han var helt underbart fin och roliga att rida! Mer om det i ett senare inlägg!
Efter turen var han ganska svettig, så han fick stå inne med stalltäcke och äta färdigt lunchen! Gav de andra hästarna lunch, och sedan tog jag även en tur på lilla Kritan (B-ponny newforest, tävlad MSV A i hopp och dressyr, så ja, han är rätt awesome!) Anna bad mig rida honom, då han tydligen har varit lite bångstyrig. Men inte idag inte, hur positiv och glad som helst! Skitkul. Red skritt och trav till grusgropen och tillbaka, och avslutade i paddocken med lite lösgörande! Han var så fin och go så! underbara lilla ponnyn ♥



Hillbilly gick över bron utan att tveka ;)
(inte för att han har tvekat på att göra det innan heller, men ändå! haha)



Hillbillys outfit idag:



Träns och blingpannband från CH (Hööks), lädertyglar med stroppar från Globus, Schabrak från Lamicell som btw var .. awesome! Stigbyglar från Compositi, och sadeln är en Prestige (Hippos Appaloosa) Sedan hade han även benskydd som är köpta på GBHS för nåt år sedan, och boots från Globus.

Ett "Dagens Ridpass" inlägg med mer text och bilder kommer upp snart! :)


Kommentarer
» Eve

E han fotomodell elr häst...hahahahah :)

2012-01-14 // 20:25:40
» Fredrika

SHIT va fiiin!

2012-01-15 // 00:01:00
URL: http://faallenangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback