Lång eftermiddag i stallet


Gick ut till stallet strax efter 5 och då började jag som vanligt med att mocka, fylla vatten och göra höpåsar till Hillbilly. :) Sedan undrade Anna om jag ville hjälpa henne med att köra Mums. Hade ingen större lust, men jag kan verkligen inte säga nej så vi började greja med dom. Sedan ringde Felix och han ville ha skjuts till Årjäng, så det slutade med att jag fick köra Mums själv och med Miss på släp. Tredje gången jag kör unghäst, och första gången jag kör med häst på släp. Lite osäker var jag allt ;) Men det gick bra tills vi kom ner till järnvägen och hade travat en bit. Lilla damen Miss Behave (Misbehave idag ..) vägrade att trava, hon ville verkligen inte. Knepigt, eftersom hon travade så fint innan. Men, men. Skrittade till vändplan och sen på hemvägen då gick det minsann att trava. Haha. Och då hade hon jättefin trav, och var så pigg och glad så. Men fick damp bokstavligt talat, eftersom jag inte hade lust att köra överhuvudtaget från början! Och kallt var det oxå! trodde jag skulle dö där ett tag. men jag överlevde! ;)


Gav de två små bushästarna kraftoder och så fick dem stå i deras boxar i utestallet medan jag gjorde iordning HB och Fairline för en skrittur med lite trav. Jag red barbacka, och Hillbilly kändes kanonfin! I både skritt och trav kändes han lösgjord och fin. Min lilla goding ♥ Vi red ponnyrundan, vilket tog 50 minuter ungefär.
Jobbade låg form i skritten, och han trampade på riktigt bra! I traven blev han lite springig emellanåt, men när jag själv slappnade av så gick han jättefint såklart!



bara för att det blir så tråkigt helt utan bilder ;)



Tillbaka i stallet fick han på sig stalltäcket och fick massor utav hö, och morötter såklart ^^ . Under tiden Anna friserade Fairlines man och svans så krossade jag korn, hällde upp kraftfoder och gav hungriga hästar middag.
Blev en hel del mer jobb och pyssel innan vi tog in hästarna vid elva, släckte och sade puss på mulen och godnatt!


Nu ska jag faktiskt också sova snart, ska upp tidigt och rida Hillbilly och fixa boxen innan det bär av till Hammarö och Fredriks (min hopptränare) gård där Anna ska hoppa Fairline för Anna Emanuelsson. Det ska bli riktigt kul att se! Lärorikt är det, mins sagt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback