Hillbilly update !


HB har vilat (gått i hagen och ätit mat ..) i några dagar nu pga en tappsko. Igår blev även andra framskon lös ..
Men Urban fixade det idag och som tack mockade jag och fixa boxarna till hans finfina hästar, Dollar och Kvikken. :)

Innan Urban kom och skodde så fixade jag såklart Hillbillys box och allt det där vanliga. Gav alla hestarna lunch och så! Sedan tog jag in Hillbilly och ryktade honom länge innan jag masserade igenom hela kroppen. Han var väldigt mjuk och fin faktiskt. :) Ytterst lite spänd över ryggen, men när massagen var färdig var han mjukare och fin! Stretchade även halsen och benen, inte det minsta stel vad jag kunde känna. Det gjorde mig förvånad .. eftersom han ändå bara stått. Men det är ju bara positivt :) Efter massagen och stretching fick han äta kraftfoder i boxen innan han fick nya skor.

Efter det så satte jag på honom longerutrustningen och så longerade jag honom i paddocken ca 15 min. :)
Massor utav skritt och travövergångar, han är såå söt! Om man saktar av till skritt, och sedan ber om trav efter ca 2-3 skritt-steg så hoppar han till och kastar med huvudet, jag tror han tkr det är riktigt kul att longeras, för han ÄLSKAR att få beröm. Han blir så lycklig utav att göra rätt, underbar är vad han är! ♥ Han var verkligen superfin och såg hur mjuk som helst ut, därav att vi longerade såpass kort tid. :)



Sen blev det lite mera mys och så innan han fick gå ut i hagen med polarna och käka middagshö!
En helmysig dag med världens bästa, det behövde jag!



Kommentarer
» Emma

Kan du berätta lite om vad du gör för massage på honom? :)

2012-01-10 // 14:56:30
URL: http://klemmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback