Hillbilly 15/01-12


Idag när jag ropade på HB i hagen, så ville han inte komma. Han brukar alltid komma traskande i hagen, eftersom han vet att jag alltid har något gottit med mig ;)
Men idag kom han alltså inte, han stod längst bort bland träden i skogen, tillsammans med kompisarna.

Han såg lite hängig och trött ut i ögonen, så det första jag gjorde var att kolla tempen när vi km in i stallet. Han hade 36,5 och brukar i vanliga fall ha 37,2-37,4. Såå .. Jag sms:ade Anna och bad om lite råd ^^ Hon sa att hästarna brukar vara lägre i temp när det är kallt och att det inte skulle vara någon fara att ta en kortare och lugn ridtur.

Så vi skrittade runt Longtjärn ..  Inte den bästa rundan, då det var folk som åkte skridskor på Longtjärn. Och det var såå läskigt enligt HB. Men så kom Kvikken och då var det inga problem att gå förbi inte :p
Skrittade uppför berget också, mys!

Dock var han väldigt stressad hela turen, så försökte jobba honom lite sidvärts och så för att få honom uppmärksam på mig och att jobba med kroppen. Gick ändå helt okej mot slutet då vi kunde jobba låg form och han slappnade av och skrittade med hela kroppen.

Är inte jättenöjd med dagens ridpass, men det kunde ha gått mycket värre. + han hade säkert lite träningsverk från gårdagens tur. Imorgon blir det vila och massage! :')

Efter turen när han stod inne och käka lunch, så putsade jag sadeln och tränset noga. Välbehövligt! Det blev så fint så när det var färdigt!! :)



Dagens outfit:
senskydd och schabrak från BR, träns och pannband från Hööks, boots från Globus, Kotskydd från Hööks, Stigbyglar från Compositi, Sadel Prestige





haha dryg han är ... ;)






snart framme vid stupet ... :P



HB tyckte det var coolt att han såg barnen som åkte skridskor långt där nere .. hördes gjorde dom iallafall ;)





där fick ni en liten bildbomb idag oxå .. ;)


Kommentarer
» Viktoria :)

Sv; Hihi ja det syns att hon har travare i sig ;D

Jo, korsningen är lite lustig men hon är resultatet av en tjuvbetäckning ;) En 1årig travhingst smet in i en hage och betäckte ett sto haha :D

Måste ju hålla med, tycker själv hon är superfin (a)

Din häst är ju också en riktigt snygging!

2012-01-15 // 17:09:33
URL: http://thiswasmydream.blogg.se/
» sofie

Jag älskar också träningstävlingar, där har man inte samma ögon på sig som ute på en lokal tävling ex. på en träningstävling är det okej att göra missar, för det är det dom är till för, att träna! Jag kommer hålla mig till det ända tills det känns bra! Jag satsar självklart på att komma ut och målet för iår om allt går som det ska är i allafall att noll 90, ev. 1m. Men det är ju om allt rullar på och fungerar som det ska! Tack förresten, tycker din pålle är urgullig med! :)

2012-01-15 // 17:23:19
URL: http://tarsans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback