Hillbilly 14/01-12


HB är verkligen som en dröm att rida just nu! hihi. Superpigg och glad utan att bli det minsta stark/tung/springig, samt travar högt med benen och är hur spänstig och mjuk som helst i både kropp och mun! Såååå jäkla kul! Han känns lite som min förra häst Biting att rida nu .. inga fel med det! ^^

Red runt Hålterbyn idag! Vart en tur på ca 1h & 50min :) När vi skrittat fram fick han trava helt kravlöst länge, Han var inte så tittig idag, men han hade massor utav energi i kroppen! (han var som vanligt med andra ord:P)

Vi kunde till och med galoppjobba lite idag, för underlaget på de bra ställena bestod enbart av tjock is eller snö! Trodde inte han skulle ta högerfattning direkt efter framskrittning och jogg, men där hade jag fel! Klockren högerfattning och inte allt för ostadig galopp! GILLA! :)

Efter galoppen skrittade vi en bra bit (ca 20-25min) innan vi travade igen och han var suuperfin! Underbar är det minsta han är verkligen! Tog och jobbade lite vänstergalopp, och detta var det allra bästa på hela turen. Jag bestämde mig för att verkligen jobba med honom, det är lixom dags att börja kräva lite i galoppen .. så rätade upp mig och klämde extra med låren, och verkligen satte honom på bakdelen, och vad kom då? Jo kanonfin 3-taktig galopp, med rörlig rygg och ett stöd på bettet, utan att han blev tung i handen, stark eller ostadig. Han bärde altså upp sig jättefint och fick en rund galopp! Detta varade i ca 5-6 språng, but hey. Den känslan kommer jag leva på länge, och den kommer hålla motivationen uppe! det finns där, hos Hillbilly oxå :') hehe, såklart att det gör det, men ni fattar! Tror ni han fick lite beröm efter den galoppen eller? ♥ ^^

Skrittade en runda så vi kom ner till järnvägen igen, där vi travade av lång och låg form!
Åååh, min fina fina Hillbilly ♥ Han gör mig så himla lycklig, varje dag!




Bildbomb på den fina killen som fick inviga sitt röda Lamicell RG-schabrak! Kanske är ett tur-schabrak, eftersom det gick så himla bra idag? hihi.


Undersidan på schabraket är gjort av ett material jag aldrig sett förut, det är tydligen till för att suga upp svett extra bra, hålla värme(?) och få det ligga mer stilla .. och så var det en hel del fler saker, men orkade inte läsa ;)
 Jäkligt bra passform var det iallafall, och trots att HB var rätt så svettig efter ridpasset, så var schabraket inte ens fuktigt!






Gillar att det är logga på bägge sidor ^^ Dock är den på högersidan finast tkr jag:





Gillar min och Hillbillys skugga i denna bilden! haha :





skum bild, haha. Men hur söt är han inte dåå ? ♥














Tkr ni han passar bra i schabraket? Själv tycker jag att han blev riktigt fin i det! :)
 Och vad tycker ni om benskydden? Hiss/Diss? Om Hiss, passar dom bra till schabraket? Jag är tveksam till det jag .. :P


Kommentarer
» Sofie

Assnyggt schabrak!! :D

2012-01-14 // 18:22:44
URL: http://loewen.blogg.se/
» Nelly

Söt han ä då :D

2012-01-15 // 11:31:06
URL: http://njidon.blogg.se/
» sofie

Gud vad snyggt! Själv är jag en riktig succer för röd utrustning på mörka hästar, det är ju så snyggt.

2012-01-15 // 12:31:26
URL: http://tarsans.blogg.se/
» Erika

Fin kille! :)

2012-01-15 // 16:37:32
URL: http://ridtravare.blogg.se/
» Agnes - Hästfantast

Vad fint det blev! Älskar detta schabraket, kommer absolut köpa fler schabrak från Lamicell eftersom att de är så fina och passformen och funktionen är så bra! :) Sv: Tack! :)

2012-01-17 // 20:53:39
URL: http://hastfantast.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback