Hillbilly 12-01/11


Först bara måste jag skriva såhär: Fyfan va jag älskar min underbara gulle! :D Han ÄR underbar! ♥

Ja, som ni förstår gick det SÅ bra idag! Red ut med Rebecca och lilla Loke :')
Vi red dock inte tillsammans från början, då vi båda har hästarna hemma,  utanför våra dörrar! det är lyx det. Att vi båda har eget stall. Dock är ju Mosserud liite större ;) hehe

Iallafall påväg mot Rebecca så skrittade jag först fram (nehe?) och när vi kom till grusgropen travade jag igång honom. Han var SJUKT tittig så jag tänkte "det här blir ett dåligt pass.." men jag lät honom hållas när han skuttade hit och dit, gick som en giraff och han till och med tvärstannade och snurrade runt en gång, så har han ALDRIG gjort förut, om det inte stått en typ älg på vägen framför (fast då brukar han mest tvärstanna och glo, blåsa upp sig) Så jag fattade ingenting, det var lite läskigt, för han halkade till. Men jag bara skänklade på honom och så var det inge mer med det, förutom att han blåste som en galning genom näsborrarna xd kanske har varit björn där? Var ju inte alls så längesedan Felix och Kritan mötte björn häromkring.. då var inte Kritan långsam hemåt inte ;)

Efter lite mera trav, så släppte han efter och gick att rida i väldigt fin form, så där saktade jag av och då mötte vi Rebecca! Vi skrittade en mysig runda, och pratade som vanligt om allt mellan himmel och jord. Gud va jag älskar henne! Världens bästa, min lillasyster föralltid ♥

Hillbilly var riktigt trevlig i skritten, bra med tramp och rörlig i rygg, rumpa och bog. Red låg form och fokuserade på att han skulle trampa på ordentligt, vilket han också gjorde!

På hemväg sedan så skiljdes vi åt och jag tog järnvägen hem igen, goosh va fin han var! Jag fattar inte, vad har hänt med honom? I höstas var det stört omöjligt att trava HEMÅT, På JÄRNVÄGEN utan att han var sjukt stark och ville bara springa, springa, springa med nosen upp i vädret och var sjukt stressad. Nu jobbar han minst lika fint som i paddocken, i lagom takt och vila på steget. Samt att formen kan variers hela tiden.

Han är så himla underbar, jag har tur som har en så fin vän vid min sida!!

Efter ridturen godis-stretchade vi lite och han fick massor utav pellets och pussar :')



random bild :)


Kommentarer
» FREDRIKA

Hejhej! :D Jag ville bara säga att jag har också en hillbilly - häst :D haha nämen jag tror att dem kommer från samma ställe? För min häst heter HillBilly Chic och är också en travare, hihi. Min kompis tipsade om din blogg att våra hästar kom från samma ställe förmodligen. Vad roligt! Riktigt fin är han! kram

2012-01-13 // 20:16:36
URL: http://faallenangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback