Dagens ridpass 01/01-12


Idag fick det bli en uteritt i snön, kunde inte motstå! :D

Till en början var han sjukt spänd, då Felix och Alexis sköt raketer -.- Så bad dem sluta såklart, men det tog ett bra tag innan han slappnade av och jag kunde börja jobba skritten. Skrittjobbade länge med halter, öppnor och skänkelvikning. När han väl blev eftergiven och låg i formen började jag jogga igång, helt kravlöst. Han var väldigt spänstig, om man kan skriva så ;) haha! Studsade lite hit och dit, så det vart många kram i tygeln och 'prrooanden' innan han travade luuuuugnt och avslappnat. Tog då en skrittpaus innan vi började jogga igen, och då var han helt plötsligt suuuperfiin! Han hade fortfarande spänst i steget, men kunde variera formen och ryggen var rörlig. Han var ungefär som i paddocken, fast med liite mera sug i bettet och kvickare ben, framåt och uppåt. Nice!

Skrittade ett tag igen, innan vi galopperade fram där snön var helt orörd, UNDERBART! Tog först lite vänster, innan vi galopperade uppför en lång men inte så brant backe i högergalopp, det tyckte han var jobbigt, men kul! Snacka om att han jobbade med rumpan .. ;)

Skrittade igen sedan jobbade vi arbetsgalopp igen, gjorde enla byten. Han har lärt sig SÅ fort. Han byter både fram och bak (såklart!) jättenkelt och av små, små hjälper.

Skrittade en lång runda så att vi till slut kom ner på järnvägen igen. Så alltså bred väg, och hemåt. Trodde han skulle bli sjukt stark, men gick att trava av honom hur fint som helst. Underbara känsla, och underbara häst. Jag log hela vägen hem! (: 

Denna ridtur behövde både jag och Hillbilly. Han fick röra på sig i alla gångarter, jag kunde jobba igenom honom och vi hade SÅ kul!


Visst blev han snygg i färgen? :D Schabraket är rätt stort (avlångt, haha) så det passar bra till dressyrsadeln oxå! ska rida i dressyrsadeln imorgon tänkte jag, om jag inte ändrar mig! ;)



Dagens outfit:
Schabrak - BR , Senskydd - BR , Stigbyglar - Compositi , Träns - CH , Pannband - Treadstone











skrutten ♥


Kommentarer
» Cornelia {Foto, häst, vardag]

Hej! Haft ett bra nyår? :) Vara med i dagens blogg kanske? Vinnaren dras 20.00 imorgon! :D KRAM Cornelia

2012-01-01 // 17:07:01
URL: http://kindofscofield.blogg.se/
» josefine m. ridtravaren Bellie

Snygging!



Vad har du för dressyrsadel? =)

2012-01-01 // 17:44:08
URL: http://minfux.blogg.se/
» Issa

Aa, han passade i det jätte bra! :)

2012-01-01 // 18:31:46
URL: http://highriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback