Dressyrdebuterna


Hej bloggen! Min dator har ju gjort en faceplant, men är hos goaste Rebecca nu och snodde hennes dator för att uppdatera er om tävlingen som var i fredags, snäll jag är va? :D

Det var många debuter i fredags! Första dressyren för iår, och debut för bägge pållarna. Rebeccas nya ponny, Bråtgärdets Que je Taime (domarna var verkligen duktiga på att uttala namnet .. eller? haha) fick jag äran att tävla oxå ju! Hon gick först en LC:1 där det blev en blågul rosett, alltså vinst! Hon var så duktig trots min dåliga ridning! i LB:0 blev det en fjärdeplats inte illa pinkat för en debut, eller hur? :)





Fina flickan ♥








Direkt efter prisutdelning var det upp på Hillbilly och in i ridhuset för start .. bra tidsplanering av klubben .. eller inte. Men jag fick 10 min på att rida runt och vänja honom vid ridhuset. Han var jätteduktig min fina kille, han har aldrig varit så lugn i ridhus förut så det börjar nog försvinna nu! Dock har vi ju ingen chans mot de välridna halvbloden, haha. Men blev en fjärdeplats i LC:1 och en sjätteplats i LB:0 så jag är jättenöjd ändå, för att han var så lugn och cool hela tävlingsdagen.

Men,det är roligare att tävla hoppning, mycket roligare ;)

(varning för trött och sliten tjej, haha)
































Fina, fina Hillbilly ♥
Taggar till nästa dressyr, 17 Juni i Halebol. Tills dess är det hoppningen som gäller ;)


Kommentarer
» Hanna

hihi tävlade du i den randiga tröjan? På vår klubb hade jag blivit halshuggen av domaren om jag inte hade enfärgat snyggt och stilrent på en vanligt klubbis :P

2012-04-14 // 14:34:03
URL: http://dailyhorses.blogg.se/
» Julia m. ridtravaren Lelle

Åh gud vad duktiga ni är :D Har du inga foton eller film från själva programridningen med dig och HB? :)

2012-04-14 // 23:43:36
URL: http://enligtjulia.webblogg.se/
» sofie

Vad roligt att det gick så bra! inte dåligt att hinna med så många ritter på en dag. Han är så fin din kille!

2012-04-16 // 11:57:23
URL: http://tarsans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback