Läget med Hillbilly

Som ni kanske vet så rids inte HB just nu. Detta för att han har haft röta i hoven, vilket hovslagaren dock fixade till och jag skulle hålla det fritt från fukt. Inte helt lätt med leriga hagar .. men har haft hoof putty i hålen och det gick bra. Tills förra veckan då han inte längre ville trava, utan passade eller tog galopp (för att inte belasta) Han haltar inte, men han har ju ont vid "tryck". Jag vet dock nu hur det ska behandlas för att bli bättre och har fått tips från Kristin (hennes förra häst Lido hade exakt samma "problem") och hovslagaren, ja och Anna då förstås. Vad skulle man göra utan henne?

Så nu ska han alltså stå, hur länge vet jag inte. Men två skoningar gissar jag på så är det borta. Dvs typ 3 mån (han är inte nyskodd) Då är hålen borta, och förhoppningsvis har han då inte ont av "rötan".

Komplicerat och jobbigt .. stackars lilla bebisen! Men kan nog vara skönt med lite vila från varandra. kanske.



Lite typiskt nu när det är både tävlingar och fredrik-träningar på gång bara .. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback