Hur jag förbereder mig inför tävling

På söndag är det alltså dressyrtävling med Pollux. Tänkte skriva lite om hur jag förbereder mig inför detta.

För det första, ska du tävla dressyr på hästen år 2011 så rid ett barbacka dressyrpass 2010 och rid ingen mer dressyr efter det. Sedan kan du hoppa för tränare och rida ut någon gång då och då i månaden, övriga dagar rids hästen av sin ägare eller går ridlektioner.
Du kan även starta en lätt hopptävling sommaren 2011, förslagsvis 70 och 90.
Veckan som tävlingen är, rider du inte hästen alls. kanske skrittar ut dagen innan tävling för att få hästen till platsen där du ska duscha och göra den fin.

HAHA. Skämt åsido ;) Men detta är alltså vad jag har sysslat med tillsammans med Pollux det senaste. Jag har ALDRIG ridit honom i en dressyrsadel och har inte ridit dressyr på honom på ett år. Och det var barbacka. Har hoppat honom enstaka gånger för Fredrik och varit med på en lätt CR.
Meeen detta blir nog bra ändå ;)


Pollux och jag på fredrikträning i säffle!

Eftersom jag åker till min syster i åmål idag och kommer hem rätt sent imorgon, så kommer jag inte hinna rida då heller. Ev ska jag skritta honom hem till mosserud på lördag kväll. Tävlingen är på söndag ;) HAHA! Men vi kör på framridningen och hoppas på det bästa ;) Pollux är rätt trygg och är bra på att anpassa sig, läromästare som han är!

Kommentarer
» Sätilaryttaren

sv; okej, jag kan verkligen inte bestämma mig för vilka bilder jag sa ta xD

2011-10-28 // 12:20:12
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback