Hillbilly 23/11/11

Oj vad många kommentarer jag fått på tidigare inlägg! Tackar för det ;)
Och till er som kommenterade och ansåg att vitlök inte var bra, oroa er inte ;) ska ta och prata med Anna, så får vi se vad hon säger och sedan får jag skapa mig en egen åsikt. Ta lite från alla håll, och sedan skapa egen åsikt. Som jag brukar för det mesta :) men nog om det.



Har varit i stallet hela eftermiddagen! SÅ KUL. Började som vanligt med att ta in Hillbilly, spola benen och ge honom middagshö:et medan jag mockade, fixade höpåsar och fyllde vatten.

Sedan blev det ett dressyrpass i mörkret i paddocken. Det var evigheter sedan vi red ett ordentligt dressyrpass känns det som! Skrittjobbade först med öppnor, framdelsvändningar och små "volt tillbaka" (början till bakdelsvändning) gjorde även halter och flytta för skänkeln. Dessa övningar tycker jag är väldigt roliga, och det är ett bra sätt att få HB(eller alla hästar) avslappnad och mjukare redan i skritten! :) Travade igång och fokuserade mest på stadighet och att hålla bogen på plats, inte det lättaste alla gånger ;) Men han jobbade på så bra så! La efter ett tag upp stigbyglarna och jobbade arbetstrav bra länge. Varierade formen, och flytta för skänkeln. Gick jättebra! Han svarar så snabbt och lätt, superkul!


Sedan fick det bli en skrittpaus innan vi gick över till galopparbetet, som inte kändes nåt vidare. Fattningarna var lätta och "kvicka". Så dom är jag supernöjd med, men själva galoppen (främst vänstern idag faktiskt :o ) var flack, men tänkte inte på det så mycket, utan tänkte mest framåt, varierade tempo och volter/raktspår.
Sedan blev det trav och skritt övergångar, innan skrittpaus igen. (ca 5 min) Och sedan tog vi upp galopparbetet igen, red som en åtta och bytte galopp på mitten. BYTENA SITTER VERKLIGEN NU!! Spec vänster till höger, då lättar han verkligen i framdelen. Annars ser det väl kanske inte så snyggt ut ;) haha. Måste finslipas. Men han tar hjälpen, mjukt ch fint. Det är huvudsaken än sålänge tycker jag.


När jag travade av honom, kändes det BÄST på hela passet. Fick till den här swungen i baken och han sökte verkligen STÖD i tyglarna. Goa känslan! Skrittade av ute, upp till vägen, in i skogen och tillbaka. Det började inte så bra, men slutade desto bättre och båda var nöjda. Så det ska va ;)

3 bilder från i somras får visa hur mycket jag älskar när han verkligen söker sig neråt, lååång och låååg! ♥haha (:






Efter ridpasset blev det några fler timmar i stallet, tog såklart hand om bebis, putsade utrustningen inför hoppträningen imorgon och släppte in hästarna!

Nu tar jag helgen! Orka åka till skolan för volleyboll-turnering lixom :P Och på fredag har vi studiedag! skööööönt.


Kommentarer
» Carro

SV: Hihi men ellerhur! Jag SKA ha det :D haha, ska bara få mitt andra dressyrträns sålt först. ;)



Aww, men tack vad du är gullig! Det värmer verkligen ska du veta :D ni är så fina du och HB också! <3

2011-11-23 // 23:09:28
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback