Hillbillys fodersat


Hillbillys fodersat ser ut såhär just nu:


Hö/Hösilage : 2 kg, 2 kg, 3 kg, 4 kg (11 kg)

Pellets (original) Morgon: 0,5 L Kväll: 1 L

Korn (egen krossad, har en "kross" i stallet): Morgon: 0,5 Kväll: 2 L


Sedan får han även Vetekli såklart blandat med (varmt) vatten där även alla dessa mineraler och vitaminer ingår! Det blir som en gröt, och hästarna fullkomligt älskar det!



 


B-vitamin (2 olika märken :P) Chevinal, Saltsten i boxen + salt i gröten, Vitlökspulver, kalk, Glucosamin, och Biotin!

helt sjukt va mkt egentligen .. xD

När det blir mera vinter, så får han fri tillgång på hö och kraftfodret kommer nog se i stort sett likadant ut!
Om han inte blir allt för tjock ;)
Är så glad över att han äntligen blivit rundare i hullet. han har faktiskt varit tunn hela detta året, framtill oktober nån gång.



bild från 2010

Kommentarer
» Sätilaryttaren

sv; verkligen! de där det står whitaker på låret är snygga men sitter inte bra på många..

2011-11-23 // 11:59:34
URL: http://satilaryttaren.se
» MandaS

Vad jag har fått lära mig är vitlök skadligt för hästarna då de inte kan göra sig av med de?

2011-11-23 // 14:30:05
URL: http://www.mandasliv.wordpress.com
» Elin stjernstedt

Min förra häst var svår att håll hullen året om. Han käkade fölmix. betfor och så fick han vanlig Olja. ( plus en massa extra saker som glucasomin osv) Tyckte det vart stor skillnad när jag gav honom olja iaf =) det hjälpte super mycket =)

2011-11-24 // 12:36:09
URL: http://northernshowhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback