Hillbilly 22 / 11 / 2011

Hittade faktiskt ett Hackamore i stallet idag, så provade att rida på det. Men innan turen var han täckt av lera .. hela huvudet och till och med öronen. Och eftersom han inte gillar att bli borstad i ansiktet, och det inte finns någon direkt mjuk borste som kan ta bort lera bra, tog det sin lilla tid att få honom ren! Jag kan verkligen INTE rida när hästen är lerig någonstans, måste vara skinande rent typ ;p

A men iallafall. Ridturen gick bra, då det var hackamore-debut (haha) för oss båda så började jag lite i paddocken. Övade halter, halvhalter och framdelsvändingar. Gick jättebra! Han lyssnade fint, och jag behövde inte ta i honom alls. Utan han lyssnade på sitsen och rösten. Duttig hest! ♥

Red sedan turen runt "Wännacka City", först skritt på långa tyglar ner till järnvägen där vi jobbade skritt och travövergångar. Hillbilly var VÄLDIGT pigg. Men efter några övergångar så blev han lungnare och väntade på mig.
Så skrittade vi en bra bit på asfalt, innan vi kom tillbaka på hemväg. Jobbade då i låg form, vilket gick jättebra :)
Riktigt fin var han då! Så tog vi lite trav igen innan jag skrittade av.

När vi kom tillbaka till stallet blev det rykt, massage och lite stretching, bara för att ;)
Och så fick han kraftfoder, och midagshö. mockat och så gjorde jag innan turen.



Bild tagen för typ ett år sedan! Älskar matchningen verkligen !! ♥ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback