gårdagen

Igår tog jag frivilligt på mig stalltjänsten och var i stallet runt 9 timmar. Det bästa med att ha "eget stall" och att bo på gården, är att kunna gå ut till stallet exakt när man vill och vara där hur länge man vill.

Jag putsade även ALL Hillbillys utrustning. Borstar blev tvättade med varmvatten och såpa, grimmor likaså. Benskydd tvättade och putsade. Schabrak sorterade, och så har jag sorterat genom alla minhäst-tidningar och bestämt mig för vad som ska säljas på loppisen i Eda till helgen. Hoppas jag får en del schabrak och benskydd sålt, så att man kan köpa nytt ;) hihi.

Och jag var så kär i min underbara häst igår. Han är ju helt enkelt .. bäst! Han är så mysig och jag har verkligen ångets över att jag inte "tagit hand om" honom så bra som jag velat . . Så igår fick han sig en lång rykt, som var välbehövligt då han gnuggar både huvud och pannlugg i den blöta leran, så hans pannlugg var en stor lerklump. Jag skojar inte, fan att jag inte tog bild på det! Så ryktade i nästan en timme, innan han fick sig en dusch så att allt damm försvinner. Han har även ett jätteskumt litet sår på ryggen, det är ganska litet men i såret är det som två pyttepyttepytte små hål! Det ser jätteäckligt ut, och han ömmar lite :( men det kan inte bero på sadeln, då jag inte ridit med sadel på länge nu pga rötan och detta såret uppkom nyligen. Hoppas det läker snabbt.



Tillbaka i skolan nu efter en bra helg. Hade möte med SOC nu på morgonen, och det var lika drygt som vanligt. Nu snart fotografisk bild och sedan hem till ridlektioner och min bästa vän, Hillbilly!


Kommentarer
» sandra

sv: Tack :D jag hoppas det!



Jag har samma problem som du, en lerälskare till häst ;)

2011-11-07 // 12:38:18
URL: http://isolagrande.myshowroom.se
» Matilda

Så söt! =)

2011-11-08 // 11:01:53
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback