Vilken härlig häst jag har!

Idag fick det bli en lugnare uteritt + lite dressyr i paddocken!

Skrittade och joggade runt longtjärn
, nere vi järnvägen mötte vi Hillbillys tvillingbrorsa, Mr Älg :D HB vart nog lite nervös över att se honom, för jag kände hur hans hjärta dunkade, och han blåste upp sig xd men det var inga problem att gå förbi där Mr Älg stått, men man får ju passa på och studsa lite upp och ner och i sidled, bara för att lixom .. haha ;)

HB var pigg och glad som vanligt! Han kändes väldigt mjuk och trevlig i skritten! I traven fick han gå som en giraff, och bara trava på lugnt! I skritten jobbade vi lägre form och lite öppnor.

Red även upp till berget idag igen, mys-faktor på hög nivå!









Gillar verkligen att rida upp dit, så himla fint. Även om det är skräckblandad förtjusning det är ju verkligen vid ett stup .. Vägen dit är supermysig oxå, först då till Longtjärn sedan upp i skogen på smala skogsstigar blandat med stockar och sten. Perfekt träning att skritta där! "Speciellt" för en travis som enligt ryktet har lätt för att snubbla .. HB lyfter dock fint på hovarna och tycker det är det bästa som finns, skritta i skogen alltså! ;





Avslutade (som skrivet tidigare) i paddocken. Öppnor, vändningar för skänkeln och halter. Lite basic så där :)
Travade lite och han kändes awesome. Då var det riktigt kul att rida, ni vet sådär kul att man aldrig vill hoppa av ? ;) Red dock inte alls länge i paddocken, typ en kvart innan jag skrittade av honom för hand!  

Just det, red med raka bettet idag oxå! Och han kändes ju som ni förstår helt underbar! Så det kanske är något för oss att variera med ändå :)
OM paddockens underlag är fint imorgon tänkte jag att vi skulle hoppa lite, och prova med raka bettet.

Veckoplanering kommer upp snarast!

Nöjd kille ?



Kung på att tugga/suga på bettet! ;) haha


Kommentarer
» malin

Guud vilka härliga bilder! Ser ut som du bor i ett drömrike, typ! :)



Sv: Visst är de! :D Debutant är ju inte så högt :) Vore kul att se lite fler travare i fälttävlan! Har hittils sett 2 st endast, måste bli mer! :)

2011-12-04 // 18:18:14
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
» malin

Sv: Exklusivs Sverige kollektion är såå läcker, man får passa på när de är så pass mycket rabatt :D Tack så mycket :)

2011-12-04 // 18:29:01
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
» Erika

SV:

Kul att du tyckte till. :)



Glen gordon tränset gilla jag mycket.

Tyvärr blev de för litet i nosgrimman och pannbandet, för Raski så sålde de för några veckor sen.



Så nu letar jag nytt fint träns, fast i brunt.

Vet inte om jag vill ha ett sånt till, vill nog ha ett pullar i stället åt Raski. ;)

Som varieration till de som kommer nu i veckan.



Grim passar bra i aachen tycker jag :) o remont.

2011-12-04 // 18:29:24
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
» Victoria

Urmysiga bilder, vilka härliga ridvägar ni verkar ha! :)

Super fin blogg och häst!

2011-12-04 // 19:25:19
URL: http://evvm.blog.se
» Erika

SV: tack så mycket! :D



Ååh, jag vill också ha så vackra ridvägar :P Hemma hos mig finns det mest grusvägs-rundor.

2011-12-04 // 19:57:10
URL: http://ettahnia.blogg.se/
» Anna m. Ridtravaren Emmet

jätte härliga bilder!!

2011-12-05 // 15:01:29
URL: http://supertravarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback