Hillbilly 23/12-11


Är så sjukt trött! Var verkligen en lång dag igår och efter Töcksfors så skulle jag och Emma hipp som happ byta rum. (Äntligen slipper jag bo i en garderob .. HAHA) Var färdig med allt runt 4 på natten/morgonen? och då somnade jag så fort huvudet kom mot kudden .. Vaknade runt 11 och gick ut till stallet!

Hillbilly var verkligen trevlig idag! Hade ju tänkt endast skritt, men då underlaget var perfekt för en joggintur, fick det bli det :) Skrittjobbade länge och han kändes mjuk och fin. Travade igång helt kravlöst, då han alltid brukar bli "upprörd" och stressad när man börjar kräva saker. Så travade helt kravlöst ett bra tag innan vi tog en lång skrittpaus.

När vi sedan travade igång igen sökte han sig självmant neråt, så då jobbade jag vidare med det. Och han blev ju lite tung i handen och sprang lite fort emellanåt, men sjukt nöjd för det är inte ofta jag klarar att jobba honom i såpass lugn trav som det ändå var och låg form som jag kunde göra idag! Superkul. Även på hemväg gick det galant att variera formen och takten utan att han blev stressad/spänd eller började passa/ta galopp eller likande för att slippa undan. Hur kul som helst! Min fina ♥

Efter att jag ridit HB så skrittade jag även Loke en sväng, han var pigg och glad som vanligt!
Har nyligen kommit in från stallet, har slagit in julklappar och ska även packa och lite sånt eftersom jag imorgon åker till brorsan och firar, sedan på söndag till syrran. Ska bli kul att träffa släkten, och få paket ;)


taggad ?







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback