Hillbilly 05/12/11 - Markarbete

Paddockens underlag var som jag väntat, inte det bästa. Men det gick bra att skritta och trava iallafall!
Skrittade fram ute på långa tyglar, upp till vägen genom skogen och tillbaka. En perfekt framskrittnings-runda som tar ca 8-10 min, idag gick den kanske på 5, haha. Hillbilly var väldigt pigg och ville studsa iväg. haha!

Gick in i paddocken och travade kravlöst några varv åt bägge håll innan jag jobbade honom mycket i skritten. Han börjar få mer tryck från baken i skritten nu, han trampar alltså på mycket bättre och han bärde sig fint, blev inte det minsta tung. Jättehärligt :)

Travade i låg form, och även över bommarna. Hillbilly tyckte gott vi kunde ta dem i galopp .. men inget galopparbete idag ;)
Varierade mellan att rida lätt, sitta ner och stå upp över bommarna. Försökte även få honom att behålla formen över vilket gick riktigt bra! Denna övning blev mycket på böjt spår, med lite öppnor och slutor där det inte var bommar ;)

Sista övningen så la jag ut bommarna med varierande höjd, på rakt spår. Travade i  väldigt låg form över dom och varierade takten och min sits. Ryggen rörde sig väldigt mycket på honom, en kanon-bra övning! verkligen
Red ganska många gånger över dessa bommar i bägge varven innan jag travade av honom i hela paddocken. Och idag fick vi till den här RIKTIGT låga formen, som jag inte fått sen i somras.. Då han håller takten som i arbetstrav, jag håller nästintill längst ut på tygeln, och han travar typ UPPÅT med med hela kroppen. Det är KÄNSLA! hihi


Jättenöjd med avtravningen, kändes verkligen som att något släppte under ridpasset.
Hela överlinjen fick verkligen stretcha ut ORDENTLIGT! :)♥










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback